دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی:

توان موشکی ایران نظارت‌بردار نیست

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، توان موشکی ایران را مانند فناوری هسته‌ای، ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفا ذکر و اظهار کرد: توانمندی‌ها و مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران که ماهیتی صلح‌آمیز و بازدارنده دارد از سوی بیگانگان «نظارت‌بردار» نبوده و نیست.
کد خبر: ۷۴۴۳۴۹

به گزارش روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی که در دانشگاه پدافند انجام شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: توان موشکی ایران متناسب با تهدیدات ودر چارچوب اصل بازدارندگی موثر روزآمد می‌شود.

وی با بیان این‌که قدرت هوایی دشمنان ناهمتراز ایران را به دقت رصد می‌کنیم و برای ایجاد موازنه در این حوزه، برنامه‌های مناسبی در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در حوزه پدافند هوایی، توان شناسایی اهداف به خوبی توسعه یافته و در افزایش توان موشکی نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است.

شمخانی گفت: شناسایی، کنترل و انهدام پیشرفته‌ترین پهپادهای رادارگریز جاسوسی از سوی شبکه یکپارچه پدافندی کشور، پیام روشنی از قدرت و قابلیت مدافعان آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص فرجام مذاکرات هسته‌ای با 1+5 با اشاره به تصمیم ایران برای تعامل منطقی و استمرار مسیر گفت‌وگوها به‌منظور تحقق حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی گفت: پیشرفت‌های علمی و فنی ایران در بخش‌های هسته‌ای، هوافضا، نانو، بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین در طول بیش از سه دهه تحریم غرب علیه ایران حاصل شده است و به‌طور قطع، این روند بدون تاثیرپذیری از تحریم با قدرت ادامه خواهد یافت. شمخانی با بیان این‌که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) یک مرکز عملیاتی است که قدرت بازدارندگی را همراه دیگر بخش‌های نیروهای مسلح پیش می‌برد، افزود: این قرارگاه دستاوردهای ارزشمندی را با کمک دانشگاه‌ها و مراکز نظامی به دست آورده و در همه نقاط مورد نیاز پدافند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را انجام داده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: شبکه پدافندی یکپارچه کشور، امنیت قابل قبولی را در فضای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده و امروز فضای جمهوری اسلامی، امن‌ترین فضا برای پروازهای غیر نظامی است.

وی گفت: با توجه به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، احتمال وقوع هرگونه تهدید نظامی در آینده نزدیک، در حد صفر است و دشمنان ایران به‌دلیل هزینه سنگینی که تهدید نظامی برایشان به‌دنبال خواهد داشت هرگز به این گزینه فکر نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها