آیت‌الله‌ جوادی ‌آملی:

باید از همه ابزارها برای جلوگیری از کشتار مسلمین ‌استفاده ‌کرد

کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با اشراف علمی جمعی از علما و فضلای اسلامی، هفته گذشته برگزار شد. یکی از عوامل بیگانگی این جریان‌ها، از جریان‌های اصیل و راستین اسلامی، دوری آنها از اندیشه‌ها و رهنمودهای علمای اسلام است، لذا این کنگره مهم نیز با بهره‌مندی از اندیشه‌های علما و مجتهدین بزرگ جهان اسلام، به روشنگری در برابر جریان‌های انحرافی و تروریستی تکفیری پرداخت.
کد خبر: ۷۴۴۱۸۷

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری به نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا در تحریک جریان‌های تکفیری اشاره کرد. در اینجا بخش‌هایی از سخنان ایشان را می‌خوانیم.

مسئولان نظام و دولت بخصوص وزارت خارجه باید در کنار علمای حوزه، دارالتقریب و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به صورت جدی به رایزنی و گفت‌وگو با مسئولان دیگر کشورها و سران مذاهب اسلامی بپردازند تا بتوانند جلوی کشتار هر‌روزه مسلمانان را بگیرند.

با وجود همه تلاش‌هایی که از زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی تاکنون در جهت تقریب صورت گرفته است، برخی کم‌کاری‌ها باعث شد که امروز شاهد برخی اختلافات بین مذاهب اسلامی باشیم.

همواره در هر عصر و سرزمینی در مقابل هر حق یک باطل وجود دارد. مادامی که در این عالم زندگی می‌کنیم با پنج جناح مهاجم روبه‌رو هستیم که هریک مصداق یک جهنم است و حوزه‌های علمیه باید به علومی مسلح باشند تا پاسخگوی خطرات ناشی از این جناح‌های پنجگانه باشند.

نخستین جناح منحرف و خطرساز عده‌ای هستند که در مقابل خداوند ادعای خدایی می‌کنند مانند فرعون، همچنین در مقابل هر پیامبری یک پیامبر جعلی وجود داشته است و نیز در مقابل هر غدیری یک سقیفه وجود دارد.

از دیگر جناح‌های منحرف این است که در برابر علمای راستین و اصیل که حافظ کتاب و سنت بودند، علمای درباری نیز داشتیم که فتوای مطابق نظر حکومت وقت می‌دادند و نیز در مقابل مومنان حقیقی، منافقان مومن‌نما نیز وجود دارند.

همایش‌هایی چون «خطر جریان‌های تکفیری» با روشنگری خود به‌طور قطع خواهد توانست جلوی انحراف اذهان را به سمت جریان‌های تکفیری بگیرد؛ لیکن همایش‌های علمی و کلامی نمی‌تواند به تنهایی مانع عمل تکفیری‌ها شود، بلکه باید از همه ابزارها از جمله رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک نیز برای جلوگیری از کشتار هر روزه مسلمانان بهره برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها