
داستان از 12 ژانویه 2010 آغاز شد، وقتی ساعت 16 و 53 دقیقه عصر (به وقت محلی) فاجعه در هائیتی رخ داد، زلزلهای به بزرگی 7ریشتر آنچنان این منطقه را لرزاند که دهها هزار نفر کشته و ناپدید شدند و در همین لحظات عکاسی اهل هائیتی دوربینش را برداشت و با زدن هر شاتر عمق فاجعه را ثبت کرد و در غروب همان روز موفق شد با اتصال به اینترنت و ورود به صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی توییتر مجموعهای از این عکسها را ارسال کند و به اشتراک بگذارد، عکسهایی که بلافاصله توسط فرانسپرس برداشته و منتشر شد و در روز بعد هم نشریههای متعددی در سراسر جهان آن را بازنشر کردند.
دانیل مورل (Daniel Morel) متولد 1951 هائیتی همان عکاسی است که حالا توانسته خبرساز شود و در دادگاه مقابل دو غول بزرگ رسانهای بایستد و آنها را وادار به پرداخت خسارتی سنگین کند.
زمانی که او از آژانس عکس گتی ایمجیز و فرانس پرس شکایت کرد مباحث زیادی مطرح شد از جمله این که ارائه یا نمایش محتوا (متن یا عکس) از طریق شبکه توئیتر هدفش دسترسی به آنها به صورت گسترده و انتشار است و نوعی رضایت قبلی را در خودش نهفته دارد اما مورل این مساله را رد کرد و با پیگیریهای حقوقی خواستار دریافت خسارت شد و بازی را آغاز کرد که بسیاری نتیجه آن را علیه خودش میدانستند اما حالا پس از گذشت سه سال بالاخره منابع خبری از جمله نیورک تایمز و بریتیش ژورنال از پیروزی این عکاس سخن گفتند و حتی «فوتودارکت نیوز» از آن با تعبیر (Backfires / نتیجه معکوس) یاد کرد و نیویورک تایمز هم آن را بزرگترین پیروزی حق کپیرایت در عرصه عکاسی دانست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حجتالاسلام صلحمیرزایی معتقد است که مقاومت بدون ایمان، بصیرت و امید پایدار نمیماند و ستون خیمه این راهبرد، حضور آگاهانه و منسجم مردم است
«جامجم» در گفتوگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد
گفتوگو با میلاد بنیطبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغههای ساخت و چالشهای اکران یک فیلم اجتماعی