ارتش عراق می‌گوید پس از آزادسازی بیجی، خود را برای پاکسازی شهر تکریت از تروریست‌های داعش آماده کرده است. این در حالی است که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی اظهار کرد کار داعش بزودی یکسره می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۹۲۸

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه الجزیره، مجید الفهداوی، رئیس پلیس منطقه «الحبانیه» در شهر الرمادی اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند کنترل شهرک «المجر» را در دست بگیرند و عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق میان الانبار و بابل آغاز کرده‌اند. از سوی دیگر یکی از افسران عضو فرماندهی عملیات صلاح‌الدین اعلام کرد: ما ظرف سه روز آینده تجهیزات و نیروهای خود را افزایش می‌دهیم زیرا طرحی برای پاکسازی شهر تکریت از سه محور تدوین کرده‌ایم و بزودی عملیات در این محورها شروع می‌شود. برخی منابع امنیتی نیز اعلام کردند که نیروهای امنیتی تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به بیجی برای شرکت در عملیات نظامی آزادسازی تکریت منتقل کرده‌اند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در ملاقات با هیأتی از استان کربلا، نسبت به یکسره شدن نبرد با داعش در آینده نزدیک ابراز اطمینان کرد و گفت در اثر پیشروی ارتش عراق در مناطق مختلف مانند صلاح‌الدین و الانبار، عناصر گروهک تروریستی داعش در حال عقب‌نشینی در این مناطق هستند و نیروهای عراقی با کسب پیروزی‌های جدید به سوی موصل در حرکت هستند. نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: ما به دنبال پیروزی سیاسی نیستیم، بلکه برای حفظ کشور و مردم از گزند تروریسم و جنایات سازمان‌یافته تلاش می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها