پیام از تهران: چند ماه است وقتی رایانه‌ام را روشن می‌کنم، در صفحه‌های ابتدایی پیش از ویندوز هنگ می‌کند و باید بالای ده مرتبه ری‌استارت کنم تا به صفحه ویندوز برود. تا حالا ویندوز را چند بار عوض کرده‌ام و حتی پارتیشن‌بندی دوباره انجام دادم. خود ویندوز هم گاهی هنگ می‌کند که به ری‌استارت سخت‌افزاری نیاز دارد. قطعات را هم برای تست بردم و گفتند هیچ مشکلی ندارد.
کد خبر: ۷۳۸۹۹۷

متاسفانه این مشکلات پاسخ مشخصی ندارند. به احتمال زیاد مشکل شما مربوط به یک تداخل است. حال این تداخل می‌تواند نرم‌افزاری و مربوط به درایور قطعات باشد یا مربوط به سخت‌افزارهای رایانه‌ شما.

چنانچه هنگام نصب ویندوز با مشکلی مواجه می‌شوید به احتمال زیاد مشکل نرم‌افزاری است. برای بررسی این مشکل می‌توانید ویندوز را نصب کنید و بدون نصب برنامه‌‌ای خاص یا درایوری روی آن، از رایانه استفاده کنید. اگر مشکلی وجود نداشته باشد مطمئنا مشکل نرم‌افزاری است و می‌توانید نرم‌افزارها و درایورهای قطعات را تک‌تک نصب و شرایط را بررسی تا مشکل را شناسایی کنید. در صورتی‌که بدون نصب نرم‌افزارها و درایورها مشکل مشاهده شد احتمال تداخل سخت‌افزاری قوت می‌گیرد. در این شرایط و به‌عنوان اولین راهکار پیشنهاد می‌کنیم حافظه‌ رم را تعویض کنید (به‌عنوان مثال حافظه‌ رم رایانه‌ یکی از دوستانتان را قرض گرفته و عملکرد رایانه را با رم جدید مورد بررسی قرار دهید).

در صورت ناتوانایی در کشف مشکل ‌باید رایانه را با تمام تجهیزات جانبی آن به یکی از مراکز عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی ارجاع دهید. (توجه داشته باشید گاهی حتی صفحه‌کلید نیز می‌تواند موجب بروز این مشکلات باشد.)

عرفان شکرالله‌زاده از اراک: من با پشتیبانی Adsl خود تماس گرفتم و مشکل کندی سرعت اینترنتم را به آنها گفتم. پشتیبانی گفت خط تلفن نویز دارد. برای اطمینان از پاسخ، چند ساعت بعد دوباره تماس گرفتم تا با فرد دیگری مشکل را در میان بگذارم ولی باز هم گفتند خط شما نویز دارد. می‌خواستم بدانم چطور می‌شود نویز خط را برطرف کرد؟ بعضی روش‌ها مثل استفاده نکردن از دوشاخه برق‌گیر و اسپلیتر را امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم.

بهترین راه‌حل‌ها در این زمینه را پشتیبانی اینترنت adsl می‌تواند در اختیارتان قرار دهد، زیرا با اعمال هر تغییر می‌توانند تغییرات نویز روی خط شما را بررسی کنند.

نویز موجود روی خط می‌تواند ناشی از تلفن‌های بی‌سیم باشد که در منزل استفاده می‌کنید. همچنین ممکن است کابل‌های مخابراتی یا حتی کابل‌های داخل ساختمان با مشکل مواجه باشند. به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تلفن‌های بی‌سیم را از پریز تلفن جدا کنید، تمام تلفن‌های داخل منزل حتی تلفن‌های کابلی را با اسپلیتر به پریز متصل کنید، اسپلیتر خود را تعویض کنید (ممکن است اسپلیتر خراب شود و موجب ایجاد نویز شود)، ترجیحا اگر به نتیجه مناسبی نرسیدید، مودم را به ابتدای خط تلفن اینترنت (در بیشتر موارد پشت در ورودی ساختمان) برده و نویز آن را بررسی کنید.

در صورتی که ابتدای خط نیز نویز وجود داشته باشد ‌باید مشکل را با منطقه مخابراتی خود در میان بگذارید. البته توجه داشته باشید در بیشتر موارد مناطق مخابراتی بوق خط را بررسی می‌کنند و برای پیگیری نویز موجود روی خط مخابراتی ‌باید از پشتیبانی اینترنت خود بخواهید به مدت 24 ساعت نویز خط را کنترل و در صورت نیاز اقدامات لازم برای رفع مشکل از مرکز مخابراتی را انجام دهند.

بهزاد: لطفا تنظیمات کامل برای استفاده از اینترنت پرسرعت رایانه (adsl) در گوشی اندرویدی را برایم بنویسید. آیاگوشی حتما باید روت شده باشد؟ هنگام استفاده باید دیتای اینترنت گوشی روشن باشد یا نه؟ مشخصات گوشی من: LG - E425 optimus L3

استفاده از اینترنت Adsl روی گوشی نیازی به روت و دیتای اینترنت روی گوشی ندارد؛ زیرا روت دسترسی شما به فایل‌های سیستمی را فراهم می‌سازد و دسترسی دیتای گوشی به اینترنت از طریق سیمکارت صورت می‌گیرد.اگر قصد دارید از اینترنت Adsl که اکنون مودم آن به رایانه متصل است، استفاده کنید دو راه‌ دارید؛ اول آن‌که چنانچه مودم شما از قابلیت وایرلس پشتیبانی می‌کند، به تنظیمات مودم بروید، قابلیت وایرلس را فعال کرده و پس از اختصاص رمز اتصال، به گوشی یا هر دستگاه دیگری که به کارت شبکه وای ـ ‌فای مجهز است (همچون لپ‌تاپ) مراجعه و پس از روشن کردن وای‌ ـ فای، به شبکه‌ وایرلسی که ابتدا مشخص کردید، متصل شده و از اینترنت استفاده کنید.

روش دوم در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مودم شما از قابلیت وایرلس پشتیبانی نکند. در این شرایط ‌باید رایانه‌ شما مجهز به کارت شبکه‌ وایرلس باشد تا بتوانید اینترنت را از رایانه به گوشی انتقال دهید. برای انجام این کار نیز نرم‌افزارهای مختلفی همچون Connectify Hotspot، Virtual Router، WiFi HotSpot Creator، MyPublicWiFi وجود دارد که با جستجویی ساده در موتور جستجوگر گوگل می‌توانید به سایت سازنده آنها مراجعه و هریک از آنها را دانلود و نصب کنید.

توجه: در صورت استفاده از روش دوم، همواره برای دسترسی به اینترنت توسط گوشی ‌باید رایانه‌ شما نیز روشن و نرم‌افزار مورد استفاده فعال باشد.

مهدی از مراغه: با یک دستگاه گیرنده، ویدئویی روی فلش ضبط کرده‌ام که غیر ازخود دستگاه، هیچ پلیر یا مبدلی آن را باز نمی‌کند. فرمت ویدئو ts است و همراه با دو فایل با فرمت dvr و یک فایل ini ذخیره شده است.

فرمت ts امروزه در بیشتر پخش‌کننده‌های رایانه‌ای قابل اجراست. این احتمال وجود دارد که کدک‌های مورد نیاز برای پخش فرمت‌های مختلف روی دستگاه شما نصب نشده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر مجموعه‌ای از این کدک‌ها را از طریق برنامه‌K-Lite Codec Pack Mega دانلود و روی رایانه خود نصب کنید.

http: //goo.gl/fq8TVu

در برخی موارد نصب کدک Lav Filter نیز خالی از لطف نیست:

http: //files.1f0.de/lavf/LAVFilters ـ 0.58.2.exe

پیشنهاد می‌کنیم برای پخش فایل‌های خود از نرم‌افزارهای VLC media player و KMPlayer کمک بگیرید.

http://www.videolan.org/vlc

http://www.kmplayer.com

وحید منجزی از اهواز: دو سوال دارم. اول این‌که هر وقت از نرم‌افزار CCleaner استفاده می‌کنم، افزونه‌های مرورگر کروم نیز پاک می‌شود و بناچار دوباره آن را نصب می‌کنم. لطفا یک راهکار برای جلوگیری از پاک شدن افزونه‌ها ارائه کنید. دوم این‌که در قسمت تم‌های آفیس 2013، فقط سه نوع سفید، خاکستری روشن و خاکستری تیره وجود دارد. اگر تم‌های دیگری برای این نسخه از آفیس موجود باشند، چگونه می‌توان آن را اضافه کرد؟

مشکل موجود در CCleaner ناشی از یک باگ نرم‌افزاری بوده که در نسخه‌ جدید این نرم‌افزار رفع شده است. (باگ در ویندوز 1/8 گزارش شده است)

https://www.piriform.com/CCLEANER

در خصوص تم‌های آفیس نیز درخواست‌های زیادی مبنی بر قابلیت پشتیبانی از پوسته‌های بیشتر برای مایکروسافت ارسال شده است، اما اکنون برای این نسخه از مجموعه آفیس این امکان وجود ندارد. شاید در نسخه‌ 2015 این قابلیت نیز اضافه شود.

نوری: من یک هارد اکسترنال 250 گیگ دارم که ناگهان از کار افتاد. برای راه‌اندازی مجدد آن به دو تعمیرکار مراجعه کردم، ولی نتوانستند آن را تعمیر کنند. لطفا مرا راهنمایی کنید و یک تعمیرکار معتبر معرفی کنید که بتواند این هارد را راه‌اندازی کند.

با توجه به تخصصی بودن بازیابی اطلاعات از روی هارد‌دیسک توصیه می‌کنیم فقط به مراکز معتبر مراجعه کنید تا صدمات بیشتری به هارد شما وارد نشود.

حمید از همدان: من یک گوشی سامسونگ S3 دارم که به ویروس آلوده شده است. لطفا روش نصب آنتی‌ویروس آن را برایم توضیح دهید.

می‌توانید از نرم‌افزارهای ویروس‌یاب قابل نصب روی دستگاه‌های اندرویدی کمک بگیرید. برخی از این نرم‌افزارها عبارت است از:

Lookout Kaspersky Internet Security for Android ESET® Mobile Security for Android NetQin

http:‌/‌‌/‌www.kaspersky.com‌/‌android-security

http:‌/‌‌/‌www.eset.com‌/‌home‌/‌mobile-antivirus

http:‌/‌‌/‌www.netqin.com

https:‌/‌‌/‌www.lookout.com‌/‌android

نسخه‌ رایگان یکی از نرم‌افزارهای بالا را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید و پس از به‌روزرسانی، عملیات اسکن روی اطلاعات را اجرا کنید.

محمد مهدی: مدتی پیش ویندوز سیستم را تعویض کردم، ویندوز قبلی 7 بود و من در مراحل نصب، پارتیشن ویندوز را پاک کردم اما برای ساخت دوباره پارتیشن پیغام خطا می‌داد و نمی‌توانستم آن را ایجاد کنم. بناچار ویندوز را در پارتیشن دیگری نصب کردم و بعد از تکمیل مراحل و بوت شدن ویندوز، مشاهده کردم تعداد پارتیشن‌ها کم و ظرفیت آنها تغییر کرده است. اطلاعات هم حذف شده بود و برخی درایوها خالی و برخی دیگر پیغام نیاز به فرمت را نمایش می‌داد. برخی می‌گویند ممکن است پارتیشن صد مگابایتی مرتبط با بوت را حذف کرده باشم. سوالم این است که دلیل آن چیست؟ سوال دوم این‌که با برنامه‌هایی مانند Active@ Partition Recovery می‌توانم فایل‌هایم را بازیابی کنم؟

مطمئن باشید مشکل به حذف پارتیشن 100 مگابایتی مربوط نیست، زیرا این پارتیشن نقشی در از دست رفتن اطلاعات دیگر پارتیشن‌ها ندارد. به‌احتمال زیاد شما با استفاده از ابزار مدیریت پارتیشن‌ها هنگام نصب ویندوز 7، پارتیشن‌های دیگر را Delete و دوباره آنها را ایجاد کرده‌اید (هنگامی که سعی داشتید پارتیشن درایو نصب ویندوز را مجدد ایجاد کنید، دچار خطا شده‌ و به‌اشتباه پارتیشن‌های دیگر را حذف کرده‌اید). در ادامه ممکن است پارتیشن جدیدی ایجاد و ویندوز را نیز نصب کرده باشید، اما از دست رفتن اطلاعات پارتیشن‌های قبلی به‌دلیل حذف آنهاست.

پارتیشن‌هایی که پیغام «نیاز به فرمت» می‌دهند همان‌هایی هستند که شما در ابزار مربوط ایجاد کرده‌اید و چون هنوز فرمت نشده‌اند، پیغام خطا می‌دهند. پارتیشن‌های خالی نیز ممکن است بتازگی ایجاد شده و در همان مراحل نصب ویندوز آنها را فرمت کرده باشید یا پارتیشن‌هایی باشد که از قبل موجود بوده اما فرمت شده باشند. در نهایت تمام مشکلات شما به خطاهایی مربوط می‌شود که در بخش مدیریت پارتیشن‌ها هنگام نصب ویندوز 7 مرتکب شده‌اید.بازیابی اطلاعات به موارد بسیاری بستگی دارد، اما چنانچه بیش از این پارتیشن‌ها را تغییر نداده و عملیات فرمت را روی آنها اعمال نکرده باشید و کمی هم شانس با شما یار باشد، ممکن است بتوانید پارتیشن‌های از دست رفته را با نرم‌افزار اشاره شده و دیگر ابزارهای مشابه بازیابی کنید.

در صورتی‌که اطلاعات شما اهمیت بسیاری دارد به شما توصیه می‌کنیم پس از خواندن این پاسخ حتی رایانه‌ خود را روشن نکنید و به اولین مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات مراجعه کنید، زیرا با هر بار روشن شدن رایانه شانس بازیابی اطلاعات از دست رفته‌ شما کمتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها