فیلمساز جنجالی سینما و تلویزیون قرار است سری جدید درام دلهره‌آور تویین پیکز را جلوی دوربین ببرد

بازگشت دوباره دیوید لینچ به تلویزیون

سری جدید مجموعه تلویزیونی «تویین پیکز» با یک تاخیر دو ساله جلوی دوربین می‌رود. این درام جنایتکارانه و روانکاوانه حال و هوایی دلهره‌آور و پررمز و راز دارد و از سوی دیوید لینچ، فیلمساز سرشناس سینما کارگردانی می‌شود. این کارگردان یکی از خالقان اصلی این مجموعه ماوراءالطبیعه هم هست و طرح کلی قصه فیلمنامه آن را با همکاری مارک فراست، کایل مکلاچلان و مایکل آنتکین نوشته است.
کد خبر: ۷۳۸۷۹۱
بازگشت دوباره دیوید لینچ به تلویزیون
منتقدان سینمایی و تلویزیونی در کنار رسانه‌های گروهی از خبر تولید تویین پیکز جدید ابراز خشنودی کرده‌اند. آنها از این‌که بحث تولید مجموعه کمی به درازا کشیده شده است، ناراضی هستند.

نارضایتی و اشاره آنها به این نکته است که خبر ساخت فصل جدید این مجموعه چند سال قبل اعلام شد و پس از آن دیگر خبری در رابطه با آن شنیده و پخش نشد. در حقیقت، اوایل سپتامبر 2012 بود که مارک فراست خبر از تولید سری جدید این مجموعه موفق و پربیننده داد. در آن زمان، وی گفت بزودی کار نگارش فیلمنامه را با همکاری دیوید لینچ شروع خواهد کرد، اما انتظار دوستداران تلویزیون در این رابطه بی‌پاسخ باقی ماند. اکنون دو سال پس از آن تاریخ، لینچ می‌گوید به صورت جدی در تدارک تولید قسمت‌های تازه‌ای از این مجموعه کلاسیک و پربیننده است.

به گفته این فیلمساز، فصل جدید تویین پیکز به‌صورت یک مجموعه محدود ساخته می‌شود و در کل 9 اپیزود خواهد داشت. شبکه تلویزیونی شو تایم تهیه‌کننده اصلی مجموعه است. این شبکه در دهه 90 میلادی هم دو فصل اول و دوم تویین پیکز را با همکاری دیوید لینچ تهیه کرد. لینچ یکی از همکاران تهیه‌کننده فصل سوم هم خواهد بود. فیلمنامه تمام 9 قسمت این فصل را این فیلمساز با همکاری دوست و همکار قدیمی‌اش مارک فراست می‌نویسد. با آن‌که هنوز این فیلمنامه‌ها آماده نشده، ولی شبکه شوتایم می‌گوید اوایل سال 2016 مجموعه را روی آنتن خواهد فرستاد.

به این ترتیب می‌توان حدس زد کار نگارش فیلمنامه 9 قسمتی فصل سوم تا اوایل سال 2014 تمام خواهد شد و به احتمال زیاد، پاییز یا زمستان همین سال هم پخش عمومی تلویزیونی خواهد داشت. اخبار منتشر شده حکایت از آن می‌کند که خود لینچ کارگردانی تمام اپیزودهای آن را انجام خواهد داد.

منتقدان هنری عقیده دارند این مجموعه برای این فیلمساز اهمیت خیلی زیادی دارد که خودش وظیفه کارگردانی کل آن را پذیرفته و تنها سازنده یکی دو اپیزود آن نیست. لینچ و فراست کار انتخاب بازیگران را آغاز کرده‌اند و بعید به نظر می‌رسد بازیگران دو فصل قبلی با آن همکاری داشته باشند.

علت اصلی این امر نه بالا رفتن سن بازیگران اصلی مجموعه که حال و هوای فصل جدید آن است. با آن که تهیه‌کنندگان مجموعه گفته‌اند فعلا قصد خبررسانی زیادی در ارتباط با آن را ندارند، ولی فراست درباره‌ آن کمی صحبت کرده است. همین صحبت کوتاه جا را برای گمانه‌زنی‌های مختلف باز کرده است.

فراست با تاکید فراوان گفته که اپیزودهای جدید تویین پیکز، دوباره‌سازی نسخه اصلی نخواهد بود. در عین حال او به این نکته هم اشاره کرده که این مجموعه احیای نسخه اصلی هم نیست. به گفته او، قصه فصل سوم ماجراهای مختلف دو فصل قبلی را دنبال خواهد کرد و با حال و هوای تازه‌ای، این ماجراها را به تصویر خواهد کشید. آنچه تا به حال مشخص شده این است که قصه فصل جدید در زمان حال رخ می‌دهد، اما ماجراها و مسائلی که 25 سال قبل در قصه نسخه اصلی رخ داد، نقش مهمی در خط اصلی قصه اپیزودهای جدید بازی می‌کند. در عین حال، خود این 25 سال و گذشته آن هم یکی از مسائل مهم قصه‌ای است که در زمان حال می‌گذرد. با این توصیف باید منتظر ماند و دید کدام بازیگران برای ایفای نقش‌های اصلی فصل جدید دعوت به همکاری می‌شوند.

ری وایز یکی از بازیگران قدیمی مجموعه‌ در این باره می‌گوید: «در سال گذشته میلادی دیوید لینچ با من تماس گرفت و گفت احتمال خیلی زیادی وجود دارد که بزودی فصل جدید تویین پیکز را تولید کنیم و از من خواست آماده همکاری با آن باشم. او از لفظ احیای مجموعه استفاده کرد و توضیح بیشتری پیرامونش نداد. من هم مثل خیلی‌های دیگر منتظرم تا ببینم روند تولید مجموعه به کجا می‌رسد.» این در حالی است که بیلی زین یکی دیگر از بازیگران مجموعه در سال 1995 درباره تولید احتمالی آن صحبت کرده بود.

او در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات تائید کرد که کاراکتر وی در نسخه اصلی، در فصل سوم هم حضور فعالی خواهد داشت، اما معلوم نبود وی بر چه اساسی چنین صحبتی کرده و منبع او کجا بوده است. در آن زمان کمتر کسی حرف بیلی زین را جدی گرفت، زیرا اصلا هیچ صحبت و شایعه‌ای پیرامون تولید فصل تازه‌ای از این مجموعه نبود. واقعیت این است که باب انگلز یکی از تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه در سال 2007 کار روی یک نوول گرافیکی را شروع کرد که بر مبنای قصه تویین پیکز نوشته می‌شد، اما حتی او هم در مصاحبه‌های خود در آن زمان اشاره‌ای به ساخت فصل سوم این درام دلهره‌آور پررمز و راز نکرد.

قصه فیلمنامه نسخه اصلی در سال 1989 اتفاق می‌افتاد و هر اپیزود آن قصه یک روز از زندگی شخصیت‌های اصلی خود را مورد بحث و بررسی قرار می‌داد. این قصه با مرگ زن جوانی به نام لورا پالمر (با بازی شریل لی) شروع می‌شود و کاراکترهایی که در ارتباط با او قرار دارند، به صورت سوژه اصلی قصه مجموعه درمی‌آیند.

دو فصل مجموعه در کل دارای 30 اپیزود بود و قسمت اول آن به‌صورت یک فیلم سینمایی دو ساعته تولید و روی آنتن رفت. تویین پیکز در فاصله سال‌های 1990 تا 1991 پخش شد. لینچ سال 1992 یک فیلم سینمایی هم براساس قصه مجموعه ساخت. ایزابلا روسلینی، جان‌هارت، آن بنکرافت و آنتونی هاپکینز ازجمله بازیگران مطرح سینما بودند که با این مجموعه به‌عنوان بازیگر همکاری کردند. یکی دو منطقه دورافتاده شهر واشنگتن، لوکیشن‌های اصلی مجموعه بود و صحنه‌های فصل جدید هم در همین مناطق فیلمبرداری خواهد شد.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها