مرتضی پاشایی، یکی از پرطرفدارترین خوانندگان جوان کشورمان درگذشت

خداحافظ رفیق

بالاخره شایعه به واقعیت پیوست، کام اهالی موسیقی و هواداران مرتضی پاشایی تلخ شد، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد در حالی که چهارشنبه‌شب و صبح پنجشنبه همه خبرها از بهبود این خواننده کشورمان حکایت داشت، یکباره قلب پاشایی، بامداد جمعه بایستد و خبر دهان به دهان و پیام به پیام منتشر شود، خبری که از سال گذشته تاکنون بارها اعلام و سپس تکذیب شده بود. آن‌قدر که این بار هم منتظر و امیدوار بودیم که فقط شایعه باشد... شایعه نبود، تکذیب نشد و جامعه موسیقی ما یکی از پرطرفدارترین جوانان خود را از دست داد.
کد خبر: ۷۳۸۲۳۴

به گزارش جام‌جم، مرتضی پاشایی خواننده جوان و بااستعداد کشورمان صبح روز گذشته از دنیا رفت، این هنرمند از سال گذشته به بیماری سرطان معده دچار بود و با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد تا این‌که صبح روز گذشته برای همیشه چشمانش را بست و با دنیای ما خداحافظی کرد. او فقط 30 سال سن داشت و تاکنون آلبوم‌های «گل بیتا»، «یکی هست» و «اسمش عشقه» را منتشر کرده بود، کنسرت‌های متعددی را در سراسر کشور برگزار کرد و اغلب مردم با صدای او در تیتراژ برنامه ماه عسل که ماه رمضان امسال از رسانه ملی پخش شد خاطره‌های زیادی دارند.

ظهر جمعه، خیابان ایران‌زمین در شهرک قدس(غرب) تا شعاع 500 متری بیمارستان بهمن جای سوزن انداختن نبود و تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی هم برای بازکردن گره کور این خیابان چندان نتیجه‌ای نداشت، مگر جمعیت کف خیابان را رها می‌کرد، مگر دوربین‌ها کنار می‌رفتند، مگر اشک‌ها سر ایستادن داشتند...

دکتر حسن توکلی، پزشک معالج این خواننده درباره پاشایی و مرگش گفت: مرتضی مبارزه سختی را با بیماری‌اش داشت و در حالی که از زمان تشخیص بیماری ما فقط سه ماه پیش‌بینی ادامه حیات را برای او کرده بودیم، مرتضی چیزی حدود ۱۱ ماه جنگید و تا لحظه آخر هم کوتاه نیامد.

به گفته او، با وجود همه تلاش‌های تیم پزشکی بیمارستان بهمن سرطان به همه بدن این خواننده سرایت کرده بوده و تلاش‌های پزشکان به جایی نرسید.

او توضیح داد: مرتضی حتی در اتاق ICU هم از مبارزه دست بر نداشت و فقط درباره آینده کاری‌اش حرف می‌زد و می‌گفت بالاخره شکستش می‌دهم و باز هم روی سن برمی‌گردم، قلبش طاقت نیاورد...

هنرمندان موسیقی پاپ هم در غم درگذشت دوست و همکارشان بسیار بی‌تاب هستند و حتی اغلب توان صحبت درباره مرتضی پاشایی را ندارند، اغلب تلفن‌هایشان را پاسخ نمی‌دهند. وقتی با محسن یگانه تماس می‌گیرم فقط گریه می‌کند و توان حرف زدن ندارد...

بوفه بیمارستان بهمن جایی بود که اغلب چهره‌های سرشناس پاپ در آن نشسته‌ بودند، شهرام شکوهی در آغوش محمد علیزاده بغضش ‌ترکید: چیزی نپرسید، خدا بیامرزدت رفیق! بنویسید خداحافظ رفیق...

حراست بیمارستان برگه‌ای را آورد و به مردم و خبرنگاران نشان ‌داد که پیکر مرتضی پاشایی از سردخانه بیمارستان به بهشت زهرا انتقال یافته و خواهش می‌کند که مردم در مقابل بیمارستان تجمع نکنند، اما کسی باورش نیست...

تجمع مجازی مردم هم در سایت‌ها و شبکه‌ها در نوع خودش شگفت‌انگیز است، رضا یزدانی، دیگر خواننده کشورمان روی صفحه مجازی خود نوشته است: تنها صداست که می‌ماند... مرتضی پاشایی رفت ولی صدا و ترانه‌هاش همیشه تو زندگی و قلب مردم و طرفداراش جاریه...روحش شاد. حتی بازیگران و ورزشکاران هم برای پاشایی می‌نویسند، آرش برهانی، مهاجم تیم استقلال تهران که همیشه در کنسرت‌های این خواننده در ردیف نخست می‌نشست، در همین رابطه نوشته است: «اینجوری عزیز از دنیا رفتن سعادت می‌خواد... مرتضی میان دعای خیر هموطناش رفت، مهم اینه که بعد از رفتنمون خاطرات خوبی برای هم به‌جا بذاریم.»

الناز شاکردوست هم نوشته است: «مرتضی جان تا همیشه جایت در بینمون خالیست. تنها چیزی که در این لحظات میتونه ذره‌ای تسکین‌دهنده دل همه ما دوستدارانت باشه همین صدایی است که از تو تا همیشه به یادگار باقی است، روحت شاد».

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی درگذشت پاشایی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: درگذشت هنرمند جوان، مرتضی پاشایی، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. هنرمندی که در عمر کوتاه خود به قلب مردم راه پیدا کرد و بی‌شک این اقبال عمومی گواهی بر اخلاق شایسته و هنر ارزشمند مرحوم پاشایی است.

معاون امور هنری وزارت ارشاد در ادامه پیام خود آورده است: روزی که برای ملاقات به بالین این هنرمند عزیز رفتم، حضور مردم و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری ثابت کرد که هنرمندان همچون یک خانواده، در روزهای سخت همدیگر را تنها نمی‌گذارند. درگذشت این هنرمند را به جامعه موسیقی و هنرمندانی که همیشه کنار مرتضی و خانواده‌اش بودند، تسلیت می‌گویم و برای خانواده محترمش آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

روزنامه جام‌جم ضایعه درگذشت این هنرمند جوان موسیقی کشورمان را به خانواده، جامعه موسیقی و دوستداران او تسلیت می‌گوید. مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی صبح فردا (یکشنبه بیست‌وپنجم آبان) از مقابل تالار وحدت تهران انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها