رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

نصف شدن هزینه‌های شیمی‌درمانی از هفته آینده

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طرح جدید وزارت بهداشت برای تأمین دارو و حمایت مالی از هزینه شیمی درمانی بیماران سرطانی از هفته‌ آینده در مراکز درمانی دولتی اجرا می‌شود و با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها برای بیماران رایگان می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۸۵۲

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، افزود: با اجرای این طرح که با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت اجرایی می‌شود، داروهای شیمی‌درمانی مورد نیاز بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی تامین شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود و دیگر نیازی نیست که بیماران برای تهیه دارو سرگردان شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر تامین دارو های شیمی‌درمانی در مراکز دولتی تابعه وزارت بهداشت، هزینه دارو و درمان شیمی‌درمانی این بیماران نیز کاهش محسوسی خواهد داشت، به طوری که فقط 5 درصد این هزینه‌ها را بیمار باید متقبل شود. حتی اگر بیماران توان پرداخت همین هزینه را هم نداشته باشند با همکاری مددکاری بیماران کل هزینه شیمی‌درمانی برای آنها صفر و رایگان می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، شهریور امسال نیز از اجرای این برنامه از مهر امسال خبر داده و گفته بود: هزینه داروهای شیمی‌درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی نصف می‌شود و تمام داروهای مورد نیاز آنها در بیمارستان تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: عمده درمان بیماران سرطانی به شیمی‌درمانی وابسته است. این داروها حتما باید در یک مرکز معتبر و به صورت کنترل شده صورت بگیرد، چون این داروها عوارض جانبی هم دارند و جزو داروهای خطرناک محسوب می‌شوند و از نظــــر سمی بودن باید تحت نظارت باشند.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح جدید وزارت بهداشت در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی ارائه‌کننده خدمات شیمی‌درمانی که حدود 80 مرکز در کشور هستند اجرا می‌شود. در این مراکز هزینه داروهای شیمی‌درمانی مورد حمایت قرار می‌گیرد و تمام داروهای مورد نیاز در محل تامین و در همان مرکز تزریق می‌شود تا جلوی سوء استفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.

دیناروند یادآور شد: در این طرح داروهای شیمی‌درمانی در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند؛ گروه اول داروهای خط اول شیمی‌درمانی هستند که کاملا تائید شده هستند و هیچ شبهه‌ای در مورد هزینه ـ اثربخشی آنها وجود ندارد. این داروها به محض این‌که از سوی پزشک متخصص بیماران سرطانی در بخش دولتی تجویز شوند، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها