رونمایی از «گذری بر معماری متقدم مسلمانان»

کتاب «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» به‌عنوان ارزشمند‌ترین منبع معماری صدر اسلام، شنبه 24 آبان‌ماه، در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۷۳۲
رونمایی از «گذری بر معماری متقدم مسلمانان»

موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) به تازگی کتاب «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» نوشته جان کرس‌ول و بازنگری جیمز آلن، با ترجمه مهدی گلچین‌عارفی را منتشر کرده ‌است. این کتاب که از منابع ارزشمند در حوزه معماری اسلامی محسوب می‌شود؛ شنبه 24 آبان در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

در این آیین محمد‌علی معلم ‌دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر، سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مهرداد قیومی بیدهندی، استادیار و پژوهشگر حوزه معماری، مهدی مقیسه، پژوهشگر و نویسنده عرصه هنرهای تجسمی و مهدی گلچین عارفی، مترجم کتاب سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» به بررسی دقیق و موشکافانه آثار برجسته معماری که ریشه در وقایع تاریخی و پیدایش سنت معماری اسلامی دارند، می‌پردازد. نویسنده با ارائه فهرستی از آثار و بناهای به‌جای مانده از معماری اسلامی با ترتیبی تاریخی، در دو بخش با عناوین «امویان» و «عباسیان» به شرح و تحلیل دقیق آثار صدر اسلام تا نیمه دوم قرن سوم پرداخته است.

در این بررسی که شامل 22 فصل است، با توجه به منابع دست اول تاریخی، گزارش سیاحان، کاشفان و باستان‌شناسان به زبان‌های مختلف، نسخه کاملی از معماری متقدم مسلمانان فراهم آمده است.

آیین رونمایی از کتاب «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» ساعت 15:30، شنبه 24 آبان‌ماه، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها