در حالی که سرنوشت ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برخی از خبرها حاکی از آن است که انتشار همین اخبار متناقض باعث تضعیف روحیه این نیروها در برخی مناطق شده است. نمونه این اخبار را روز گذشته خبرگزاری نهرین از صلاح‌الدین گزارش داد.
کد خبر: ۷۳۷۳۵۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، خالد الجسام، عضو کمیته امنیتی شورای استان صلاح‌الدین عراق در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد. گروه داعش طی دو روز اخیر در شهر تکریت از هم پاشیده است و بویژه پس از حملات هوایی اخیر وضعی ناپایدار در تکریت پیدا کرده ‌است. الجسام افزود: «فرماند‌هان رده نخست داعش طی چند روز گذشته شهر تکریت را به مقصد استان نینوا ترک کرده‌اند و اعضای این گروه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و مردمی، از غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل خود به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»

سرلشکر عبدالامیر الزیدی نیز گفت: در حملات هوایی ارتش عراق به مواضع تروریست‌ها در شهر «سعدیه» چهار تروریست کشته شدند و یک خودروی آنها منهدم شد. وی در مصاحبه مطبوعاتی در دیاله افزود: خبرها از شهر فلوجه، حکایت از آن دارد که بالگردهای ارتش عراق با همکاری سازمان اطلاعات ارتش این کشور با حمله به مواضع تروریست‌ها در شهر فلوجه، 27 تروریست داعش را به کام مرگ فرستاده و 15 خودروی آنها را منهدم کردند. نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی در شهر «بیجی» با تروریست‌های تکفیری درگیر شده و 20 تروریست را به قتل رساندند. در همین حال، وزارت دفاع عراق از کشته شدن چهار فرمانده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ارتش این کشور در شمال شرقی بعقوبه خبر داد. شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری گزارش داد، پنج نفر از عناصر مسلح داعش بر اثر دو انفجار که خودروهای حامل آنها را در منطقه حمام العلیل در جنوب موصل هدف قرار داد به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که همچنان اخبار متفاوتی در مورد کشته یا مجروح شدن البغدادی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در همین باره، موسسه الاعتصام وابسته به گروه تروریستی داعش اوایل صبح دیروز در پایگاه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: ما جزئیات کشته شدن خلیفه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و بیعت با خلیفه جدید را منتشر خواهیم کرد. موسسه الاعتصام به عنوان وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی در گروه داعش فعالیت می‌کند. اما چند ساعت بعد، این توئیت حذف شد. در همین حال، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد: ما نمی‌توانیم کشته شدن ابوبکر البغدادی را تائید کنیم و اطلاعاتی در دست نداریم که وی در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فلوجه عراق کشته یا زخمی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها