شبکه العراقیه، وزارت دفاع عراق از کشته شدن خیرالله ناجی الهزیماوی یکی از خطرناکترین تروریست های داعش و مسئول این گروه در منطقه الکرطان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۹۸۸
هلاکت خطرناکترین سرکرده داعش

همچنین نیروهای امنیتی عراق صبح امروز پنج شنبه در عملیات امنیتی در منطقه الجهاد در وسط بیجی، محمد کمال التکریتی معروف به ابو سفیان مسئول مالی تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

تسلط ارتش بر بخش های وسیعی از دیاله و بیجی

نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی ضمن آزادسازی بخش های وسیعی از استان دیاله ، بربخش مرکزی منطقه بیجی نیز تسلط یافتند.

به گزارش المیادین، نیروهای مسلح عراقی پس از درگیری شدید با جنگجویان داعش در منطقه العظیم در دیاله ،موفق شدند این منطقه را پاکسازی کنند.

منابع امنیتی عراق همچنین از تسلط کامل ارتش بر شهرستان بیجی در استان صلاح الدین خبر دادند.

والی و مفتی داعش در دیاله کشته شد

سرتیپ ستاد جمیل الشمری از درگیریهای سنگین نیروهای ارتش عراق با تروریست های داعش در اطراف سد العظیم در شمال بعقوبه خبر داد.

الشمری تأکید کرد که در این درگیریها 30 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند که شماری از آنان چچنی و یا تبعه کشورهای عربی بودند.

وی گفت: والی داعش و مفتی این گروه تروریستی در این عملیات به هلاکت رسیدند و هر دو تبعه کشورهای عربی بودند.

آغاز عملیات نظامی درحدفاصل الانبار وکربلا

این در حال است که به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز از الانبار ، رئیس شورای ناحیه عامریه فلوجه از آغاز عملیات گسترده نظامی در مناطق حد فاصل استان های الانبار و کربلا در غرب این ناحیه خبر داد. شاکر محمود تاکید کرد: افراد مسلح گروه تروریستی داعش در پی فرار از مناطق الانبار و جرف الصخر در مناطق حد فاصل الانبار و کربلا مستقر شدند.

پیشروی ارتش عراق برای آزادی پالایشگاه بیجی

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق برای شکستن محاصره گروه داعش بر" پالایشگاه بیجی"، که بزرگ ترین پالایشگاه نفتی در شمال بغداد است در حال پیشروی هستند.

به گزارش این شبکه، منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای ارتش به همراه نیروهای مردمی بر بخش های وسیعی از منطقه بیجی تسلط یافته اند.

این تحولات یکروز پس از آن صورت می گیرد که عراق شاهد روز خونینی بود، به گونه ای که بر اثر سه انفجار انتحاری بیست و سه نفر کشته شدند.

در همین حال، نیروی هوایی ارتش و هواپیماهای ائتلاف به حملات هوایی به مناطق مختلف عراق ادامه می دهند که در نتیجه آن ده ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

داعش از بیجی عقب نشینی کرد

درتحولی دیگر، به گزارش خبرگزاری نهرین از صلاح الدین ، این منبع اعلام کرد حدود 400 عضو داعش از جمله شماری عرب و خارجی پس از عقب نشینی کامل از شهرستان بیجی با 100 دستگاه خودرو حامل سلاح در ناحیه العلم واقع در شرق تکریت مستقر شدند.

حمله داعش به قبرستان ایزدی ها !

به گزارش الغد پرس از بغداد ، وزارت حقوق بشر عراق روز پنجشنبه اعلام کرد ، گروه داعش صدها قبر متعلق به ایزدی ها را تخریب و اجساد را از این قبور و در بیابان های اطراف این منطقه پرتاب کرده اند.

این منبع افزود گروه تروریستی داعش به اعضای خود دستور داده است اقدام به جذب اجباری نیرو در شهرستان های حویجه و الریاض و منطقه الفتحه وابسته به استان کرکوک کنند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها