لاریجانی در گردهمایی پرچم‌داران نهضت حسینی در یزد:

غرب ایران را مجبور نکند که رفتارش را تغییر دهد

رئیس مجلس در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات:

دیدگاه مذاکره کنندگان هسته ای به هم نزدیک‌تر شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند دستاوردهای برای ایران و منطقه داشته باشد، گفت:در مذاکرات هسته‌ای نگاه‌ها به هم نزدیک تر شده است، حل مسئله هسته‌ای مستلزم این است که ایران از دانش هسته‌ای خود برخوردار باشد.
کد خبر: ۷۳۶۰۲۵
دیدگاه مذاکره کنندگان هسته ای به هم نزدیک‌تر شده است

علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه و دست‌اندرکاران آن خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها امروز باید به نحوی عمل کنند که بتوانند نیازهایی که لازم است به مردم بدهند که از این حیث تلاش رسانه‌ها می‌تواند مثمر ثمر بوده و برای مردم و افکار عمومی نیز ایفای نقش کند.
وی در ادامه به شعار بیستمین نمایش بین‌المللی مطبوعات به عنوان رسانه و آزادی مسئولانه اشاره کرد و افزود: امیدوارم این شعار که در اینجا نقش بسته و به آزادی مسئولانه رسانه‌ها اشاره دارد، محقق شود.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه طریقی باشد برای اینکه از کار، افکار و اندیشه شما در رسانه استفاده شده و ذهنیتی در صحنه اندیشه‌ای کشور ما ایجاد شود.

رئیس مجلس در ادامه افزود: امروز شرایطی که در دنیا وجود دارد توجه به رسانه و افکار عمومی را به خوبی روشن و بیان می‌کند و این اوضاع به صورتی است که حیات اجتماعی در زندگی با مشکل مواجه شده و زندگی مردم نیز با رسانه‌ها عجین شده است.

لاریجانی خطاب به اصحاب رسانه گفت: کار شما روشی برای پایداری اجتماعی است به نحوی که ما هر چقدر بتوانیم به این بخش کمک می‌کنیم تا وسیع‌تر و کارآمدتر باشد. زیرا توجه به رسانه‌ها به پایداری اجتماعی مدد می‌رساند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در پیشبرد اهداف اقتصادی، تاکید کرد: نمی‌توان شرایط اقتصادی را تکان داد مگر اینکه رسانه‌ها وارد گود شوند.

لاریجانی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد: روشی که ایران با 1+5 طی می‌کند، عقلایی است چون ایران روشن کرده که دنبال سلاح هسته‌ای نیست؛ فتوای هسته‌ای رهبری بالاتر از هر گونه قانونگذاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند دستاوردهای برای ایران و منطقه داشته باشد، گفت: حل مسئله هسته‌ای مستلزم این است که ایران از دانش هسته‌ای خود برخوردار باشد و حل مسئله هسته‌ای ایران می‌تواند در مسائل دیگر هم تاثیرگذار باشد.در مذاکرات هسته‌ای نگاه‌ها به هم نزدیک تر شده است.

لاریجانی با بیان اینکه مسائل پیرامونی نیز برای ما مهم است و اینکه گاهی در داخل گفته می‌شود این مسائل پیرامونی اهمیتی برای ما ندارند درست نیست، اظهارداشت: ما نباید اجازه دهیم دشمنان هتاک مثل داعش به مرزهای ما برسند؛ کمک ما به کشورهای مثل عراق و سوریه کمک به بشریت و امنیت کشور است و علاوه بر این نیز اجازه نمی‌دهیم گروه‌های تروریستی مثل داعش به مرزهای ما نزدیک شوند.

وی با بیان اینکه به کشور عراق در حوزه‌های برای مقابله با داعش کمک کرده‌ایم، تاکید کرد: ما به وظیفه انسانی خود در این زمینه عمل کردیم، هم به کردها، سنی‌ها و شیعیان کمک کرده‌ایم و کمک ما به سوریه نیز بر خلاف حرف‌های برخی همسایگان ما در خصوص علوی بودن آنها می‌زنند، خلاف است مسئله این است اگر در منطقه این حرکات باب شود دستاوردهای زشتی برای دولتمردان منطقه خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با دروغ خواندن ادعای قدرت‌های غربی برای برقراری دموکراسی در سوریه، برقطع کمک‌های مالی این قدرت‌ها به گروهک‌های تروریستی منطقه تاکید کرد و گفت: حالا که کشورهای غربی متوجه اشتباه خود شده‌اند، حل مشکل در این است که این کمک‌ها به گروه‌‌های تروریستی تمام شود که متاسفانه هنوز برخی کشورها کمک‌های تسلیحاتی و مالی به تروریست‌ها دارند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها