دادستان کل کشور با بیان این که شناسایی عامل یا عوامل اسیدپاشی همچنان ادامه دارد، گفت: همکاران ما کسانی که در مظان اتهام قرار گرفته اند را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده اند و بازجویی ها، تحقیقات و شناسایی ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۳۵۴۵
دادستان کل کشور: بازجویی از متهمان اسیدپاشی ادامه دارد

حجت اسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا که به بررسی موضوع اسیدپاشی پرداخته بود، افزود: از همان ابتدای وقوع اسید پاشی در اصفهان، ستادی در این شهر با مدیریت دادستان آن شهر و همکاری همه مسوولین امنیتی – انتظامی و مسوولین استانداری تشکیل شده است.

وی با مهم دانستن جدیت دستگاه قضایی و قوای سه گانه کشور در بررسی بحث اسید پاشی اصفهان، اضافه کرد: اراده همه مسوولان برخورد با این جنایت است و اراده جدی بر محاکمه عبرت آموز برای کسانی است که دست به چنین جنایتی زده اند.

رییسی همچنین با اشاره به سوء استفاده ضد انقلاب و دشمنان نظام که همیشه از فضاهای ایجاد شده به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: متاسفانه آنها این قضیه را به مسئله امر به معروف و از منکر گره زده اند و حال آنکه امر به معروف یک اصل قانونی است که ریشه در مبانی انقلابی و دینی ما دارد و همواره یک اصل ضمانتی برای اجرای قانون است چرا که ما معتقدیم احساس مسوولیت در مردم امر بسیار پسندیده ای است.

وی در مورد گمانه زنی های مطرح شده مبنی بر زنجیره ای بودن و یا تشکیلاتی بودن اسیدپاشی اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است یک نیروی حزب الهی ارزشمدار چنین عملی را مرتکب نمی شود و قطعا چنین عملی از یک جنایتکار قانون شکن سر می زند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همین که این قضیه منشاء بگومگوهایی در سطح رسانه ها شده است و بعد هم ضد انقلاب به سرعت سوار این موج شده است، یادآور شد: باید از غفلت برخی ها در داخل نیز گله مند شد که چطور مراقب این قضیه نبودند .

رییسی همچنین به برخی تیترهای رسانه های داخلی درباره حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: این تیترها اصلا متناسب با نیروی با بصیرت نبوده است و چرا برخی متوجه نیستند که این امر، موج آفرینی انجام شده از سوی دشمن بوده است.

وی با بیان اینکه در این قضیه تا پیگیری ها به یک مرحله جدی نرسد پیش داوری ها، زود هنگام است، تاکید کرد: آنچه قطعی و مسلم است این است که این حرکت حتما یک جنایت است و حتما دشمن در این قضیه دست دارد اما اینکه انگیزه های این قضیه چیست و با چه پیشینه ای انجام شده و چه ارتباطاتی در این قضیه وجود دارد، باید تا روشن شدن قطعی قضیه صبر کرد.

باهنر:عوامل اسیدپاشی بویی از انسانیت نبرده اند

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس نیز در ابتدای این برنامه ضمن مشمئز خواندن عمل اسیدپاشی، تاکیدکرد: عامل این جنایت هر کس که باشد بویی از انسانیت نبرده است چه رسد به اینکه بخواهیم اسم چنین فردی را مسلمان بگذاریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در کشور هفتادو چند میلیونی هر از چند گاهی اتفاقی بوجود می‌آید و شاید هیچ زمانی نشود بروز چنین حوادثی را به صفر رساند، عنوان کرد: اگر بخواهیم قضاوت کلی نسبت به فضای امنیتی و سلامت روانی کشور داشته باشیم قاعدتا تحلیل گران حوادث اجتماعی باید روندها و فرآیندها را مورد مطالعه قراردهند.

باهنر با تاکید بر اینکه اسیدپاشی یک جنایت فجیع است که مقامات امنیتی حتما باید کمک کنند و این جانی را به چنگال عدالت بسپارند، اظهار کرد: من فکر میکنم دراین میان اتفاق دیگری افتاده که روان جامعه را مکدر کرده است و آن هم به اصطلاح آقایان رسانه ای درشت کردن و بزرگ نمائی خبراست.

وی به قتل‌های انجام شده از سوی فردی که سالها قبل به خفاش شب معروف شده بود اشاره کرد و گفت: متاسفانه این جریان به قدری از سوی رسانه‌ها بزرگ نمائی شده بود که اگر در آن دوران کسی برروی قضیه متمرکز می‌شد یک خفاش شب پشت سرخودش حس می‌کرد.

نائب رئیس مجلس ضمن تاکید این مطلب که اسیدپاشی اصفهان امر بسیار تلخ و مشمئز کننده است وعامل این جنایت باید به سرعت پیدا و محاکمه شود تا به سزای اعمالش برسد، بیان کرد: رسانه‌های خارجی در این قضیه بسیار تخته گاز حرکت کردند تا جائی که متصور می شود شاید این قضیه یک طراحی روشن و ازپیش طراحی شده بوده است آن هم با همزمانی این قضیه با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر که از احکام مسلم دینی و روشن قانون اساسی است؛ بنابراین همزمانی این دو قضیه این ظن را قوی می‌کند که شاید این موضوع(اسیدپاشی) با توجه به هجمه عظیم رسانه‌های خارجی از پیش طراحی شده باشد.

باهنر با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در حیطه وظایف خود که مامور به بررسی موضوع اسید پاشی شده است، یادآورشد: بحمدالله سیستم امنیتی کشور مجهز است و از این منظر امیدواری بالائی برای زودتر به سرانجام رسیدن این بحث و پیدا شدن عوامل اسیدپاشی در اصفهان وجود دارد.(ایرنا-باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
۰
۰
اسید پاش را باید در حوض پاز اسید برای شنا انداخت.
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
۰
۰
آقای نایب رییس. بزرگ نمایی چیه. بزرگه این حادثه خدا می دونه چقدر عمقش زیاده. :(((((
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
۰
۰
یعنی اگر این گمان وجود دارد كه با طولانی شدن بررسی پرونده ما قضیه رو یادمون میره اشتباه كردید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها