نماینده مردم تهران گفت:یکی از علل ردی نیاوردن نیلی احمدآبادی رفتار دولت با مجلس بود چرا که لزومی ندارد رئیس‌جمهور هنگام سخنان خود به مجلس گوشه و کنایه بزند.
کد خبر: ۷۳۳۰۲۴
رفتار دولت علت رأی نیاوردن نیلی بود

علی مطهری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره رأی اعتماد ندادن مجلس به محمود نیلی احمدآبادی اظهار داشت: مجلس حساسیت بیش از حدی به حوادث سال 88 دارد و ارتباط دولت با نمایندگان حتی نمایندگان حامی خود کامل نیست.

وی بر همین اساس گفت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم روز یکشنبه اعلام وصول شد و روز چهارشنبه نیز جلسه رأی اعتماد برگزار شد و در این سه روز هم فرصت برای رایزنی وزیر پیشنهادی با نمایندگان اندک بود و پیش‌بینی می‌شد که چنین نتیجه‌ای حاصل شود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه رفتار دولت یکی دیگر از علل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی علوم بود، گفت: ضرورتی ندارد رئیس جمهور به مجلس گوشه و کنایه بزند چرا که در رأی مجلس تاثیر می‌گذارد و اگر روابط دو قوه خوب بود همین گزینه می‌توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی درباره شائبه‌های سیاسی بودن رای اعتماد ندادن به وزیر پیشنهادی گفت: نمایندگان همواره بررسی‌های خود را انجام می‌دهند و نمی‌توان گفت که اعمال نظر سیاسی شده است.

وی گفت: رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به ضرر دولت، مجلس و کل کشور است و یکی از اشکالات دولت در معرفی وزرا ارزیابی کافی نکردن از فضای مجلس است.

نماینده تهران با اشاره به برخی حواشی در خصوص تأثیرگذاری نمایندگان عضو جبهه پایداری بر روی دیگر نمایندگان این موضوع را رد کرد و گفت: هر نماینده به صورت مستقل تصمیم می‌گیرد و هر گزینه‌ای که قوی باشد قطعاً می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حساسیت زیاد بر روی مسائل 88 بر روی رأی نمایندگان تاثیرگذار است. همچنین نامه اساتید در سال 88 به رهبر انقلاب نامه خوبی بود و به منظور تظلم و دادخواهی صورت گرفته است و خود رهبری هم از حوادث دانشگاه ناراحت بودند و فرمودند که دل انسان از این حوادث خون می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: این نقطه مثبت آقای نیلی احمدآبادی بود اما نمایندگان مخالف، این موضوع را یک جرم برای او تلقی می‌کردند که به نظر می‌رسد بیشتر حساسیت نمایندگان جناحی است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها