غذاهای گران بارها سوژه گزارش‌ها و اخبار مطبوعاتی قرار گرفته‌اند. از بستنی طلای برج میلاد گرفته تا همبرگر گرانی که در همین ویژه‌نامه از آن یاد شده است، اما یک پرسش جالب این است که ارزان‌ترین غذای جهان چیست و چه قیمتی دارد؟ روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی مدعی شده که دبل برگر همبرگر، ارزان‌ترین غذای جهان است.
کد خبر: ۷۳۰۷۹۷

در حال حاضر شما با یک و حداکثر دو دلار می‌توانید یک دبل‌برگر همبرگر بخورید. با یک دبل‌برگر همبرگر می‌توانید 390 کالری، 23 گرم پروتئین، 20 گرم کلسیوم، 19 گرم چربی و 7 درصد فیبر را برای بدن خود تامین کنید.

دانشگاه واشنگتن در سال 2007 در تحقیقی اعلام کرد که میزان هزینه پرداختی برای هزار کالری انرژی دریافتی اگر از غذاهای فست‌فودی تامین شود، ده برابر ارزان‌تر خواهد بود تا این‌که از میوه و سبزیجات تازه و غذاهای سالم پرداخت شود.

البته اگر شرایط فعلی کشور ما بویژه در مورد غذاهایی چون فلافل و ذرت مکزیکی را در نظر بگیریم، شاید این رکورد مک‌دونالد شکسته شود. در حال حاضر یک ساندویچ فلافل 3500 تومان قیمت دارد؛ یعنی معادل یک دلار. غذاهایی سنتی چون قرمه‌سبزی و قیمه هم که هنوز قیمت‌های کمی دارند، می‌توانند رقیب جدی مک‌دونالد باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها