مرد معتاد که به امــید پیدا کردن گنج دل به بیابان زده بود، نمی‌دانست به جای یکشبه پولدار شدن راهی زندان خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۷۱۳
داغ گنج پنهان بر دل مرد معتاد ماند

به گزارش جام‌جم، مرد جوان دچار مشکلات مالی شده و کارش را از دست داده بود. اوبه هرکسی که می‌شناخت سرزد تا شاید آنها بتوانند برایش کاری پیدا کنند، اما تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند تا این که دو هفته پیش برای دیدار دوست قدیمی‌اش به قهوه‌خانه‌ای در شهرستان لالی رفت.

دوستش وقتی از ماجرای بیکاری و بدهی‌های وی مطلع شد به او پیشنهاد داد گنج پیدا کند و از این راه پول کلانی به دست بیاورد؛ این پیشنهاد او را وسوسه کرد تا دنبال گنج برود.

مرد جوان با پس‌انداز کمی که برایش مانده بود دستگاه گنج‌یابی خرید و دوستش برای وی نقشه‌هایی از گنج آورد و از او خواست طبق نقشه‌ها عمل کند و تپه‌ها را یکی پس از دیگری بکاود.

وی نیز به مرد جوان قول داد در فروش اشیای باستانی به وی کمک می‌کند و هر دو بزودی پولدار خواهند شد.

مرد معتاد صبح‌های زود بر اساس نقشه‌ای که در اختیار داشت به محل‌های مورد نظر می‌رفت و با روشن کردن گنج‌یاب همه جا را جستجو می‌کرد . در ادامه با به صدا در آمدن بوق ممتد دستگاه به امید آن‌که در آنجا گنجی مخفی شده با بیل و کلنگی که همراه داشت، شروع به کندن زمین می‌کرد، اما هر چه بیشتر پیش می‌رفت کمتر نتیجه می‌گرفت.

چند روز گذشت و او جز چند تکه آهن چیزی پیدا نکرد، اما همچنان امید داشت یک روز به گنج دست یابد تا این که یک روز قصد داشت به خانه بازگردد که متوجه بوق دستگاه گنج‌یاب شد، ابتدا توجهی نکرد اما همین که خواست گنج‌یاب را از روی زمین بردارد دوباره شروع به بوق‌های ممتد کرد. با برداشتن کلنگ شروع به کندن تپه کرد. آن‌قدر کند و کند تا پس از حفریک گودال عمیق دو سکه پیدا کرد.

برق یافتن سکه‌ها در چشمانش می‌درخشید، گودال را بسرعت پر کرد و سراسیمه به خانه‌ بازگشت و در جستجوی خریداری برای سکه‌ها می‌گشت تا این که چند روز پیش ماموران انتظامی شهرستان لالی متوجه فعالیت این مرد شدند و با هماهنگی قضایی مسعود پیرداده، رئیس دادگستری این شهر ، وارد خانه متهم شده و او را دستگیر کردند.

آنها در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه گنج یاب و دو عدد سکه قدیمی به دست آوردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در اعترافاتش گفت: این دو سکه را در جریان حفاری‌‌های غیر مجاز یافتم. می‌خواستم سکه‌های بیشتری نیز پیدا کنم و بفروشم که دستگیر شدم. با توجه به این که به نظر می‌رسید سکه‌ها قدیمی باشد با دستور قضایی برای بررسی قدمت تاریخی آن در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان لالی قرار گرفت .متهم نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها