در پی پیشروی ارتش عراق در شمال تکریت ده‌ها عضو داعش از شهرهای «بیجی» و «الشرقاط» به سمت استان «نینوا» فرار کردند. ارتش عراق از چند روز پیش اعلام کرده بود عملیات بزرگی را در تکریت و بیجی شروع کرده است.
کد خبر: ۷۲۹۷۰۱

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک منبع در استان صلاح‌الدین با اعلام این خبر گفت: هواپیماهای ارتش عراق مواضع و محل تجمع عناصر داعش را در اطراف پالایشگاه نفت بیجی و داخل شهر بشدت بمباران کردند.

وی در عین حال یادآور شد که نیروهای ارتش عراق به علت مین‌گذاری و بمب‌گذاری راه‌ها توسط عناصر داعش به کندی در حال پیشروی در شمال تکریت هستند.

در یک خبر دیگر منابع عراقی اعلام کردند جنگنده‌های ارتش این کشور مواضع تروریست‌های داعش را در الرمادی در غرب بغداد بمباران کردند و این اقدام به هلاکت ۶۰ نفر از آنان منجر شده است. دیگر مناطق عراق نیز دیروز صحنه شکست عناصر داعش بود. واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری نهرین گزارش داد جنگنده‌های ارتش عراق مواضع عناصر داعش را در چهار نقطه بمباران کردند و تلفات و خسارات زیادی به آنان وارد کردند. بنا بر اعلام منابع امنیتی عراق، دست​کم 25 نفر از عناصر مسلح در جنوب شهر تکریت کشته شدند. همچنین یک ستون از خودروهای تروریست‌ها در منطقه الضلوعیه هدف حمله نیروهای دولتی عراق قرار گرفت و در جریان آن 24 تروریست به هلاکت رسیدند. یک منبع امنیتی عراق هم روز دوشنبه اعلام کرد ارتش عراق با اجرای عملیات کمین در مسیر عناصر تروریستی داعش در شمال استان بابل، 12 نفر از آنان را به هلاکت رسانده است.

طی روزهای گذشته چند حادثه انفجار انتحاری در بغداد رخ داد که عمدتا محلات شیعه‌نشین را هدف قرار داده و در جریان آن 15 نفر کشته و 35 نفر مجروح شدند.

یک منبع نظامی کرد گفت: گروهک تروریستی داعش به چند موضع نیروهای پیشمرگ در نزدیکی موصل و سنجار حمله کرده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در این حمله دو تن از نیروهای پیشمرگ کرد به دست تروریست‌های داعش در شهرهای بعشیقه و خازر در نزدیکی موصل زخمی شدند.

یک منبع به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: درگیری‌ها میان طرفین همچنان ادامه دارد و تروریست‌های داعش با سلاح سنگین مواضع نیروهای پیشمرگ را گلوله‌باران می‌کنند.

در یک تحول دیگر، دیروز حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد. وی قبل از سفر به ایران با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف دیدار داشت. به گزارش منابع عراقی نخست‌وزیر عراق در دیدار با مرجع تقلید شیعیان، درخصوص اوضاع امنیتی و سیاسی این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سیستانی در دیدار با العبادی بر لزوم ایجاد یک فضای باز برای تمامی گروه‌ها، وحدت میان تمامی اقشار عراقی و توجه به داوطلبان مردمی برای جنگ با داعش تاکید کرد.

این مرجع شیعه از تشکیل دولت عراق و تکمیل آن استقبال کرد و به عراقی‌ها به دلیل پیروزی‌هایشان در مقابله با داعش تبریک گفت.

العبادی نیز در کنفرانسی خبری پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی در عملیات نظامی در منطقه بیجی صورت گرفته است. نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: نباید نیروهای زمینی خارجی برای مقابله با داعش در عراق حضور داشته باشند و دیدگاه آیت‌الله سیستانی نیز همین است. این اولین دیدار آیت‌الله سیدعلی سیستانی با مسئولان سیاسی عراق طی چهار سال گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها