با تصویب 2 فوریت این طرح حداقل زمان قرارداد برای سرمایه‌گذاران تبلیغات محیطی یک سال و حداکثر 3 سال می‌شود

تصویب یک فوریت ساماندهی تبلیغات در تهران

اعضای شورای شهر تهران روز گذشته یک فوریت طرح ساماندهی تبلیغات محیطی در پایتخت را تصویب کردند.
کد خبر: ۷۲۷۵۸۸

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر تهران در یکصد و دومین جلسه شورا در مورد لایحه ساماندهی تبلیغات محیطی در تهران، گفت: یکی از انتقادات مسئولان شرکت‌های تبلیغاتی، نبود امنیت سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران تبلیغات محیطی طی یک سال بود که امیدواریم با تصویب دو فوریت این طرح حداقل زمان قرارداد یک سال و حداکثر سه سال شود.

عبدالحسین مختاباد توضیح داد: یکساله بودن قراردادها توجیه اقتصادی ندارد و این در حالی است که اگر قرارداد به صورت سالانه باشد سازمان‌ زیباسازی هرساله درصدی برای حق قرارداد اخذ خواهد کرد که این مساله تبعات مالی برای تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان تبلیغات در پی دارد و باید این اطمینان به مسئولان شرکت‌های تبلیغاتی داده شود که طی سه سال می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

بررسی ساخت و ساز در بوستان مادر

ساخت و ساز در بوستان مادر موضوع تذکر رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بود که وی با اشاره به تذکری که اواخر فروردین درباره بوستان مادر داده شده بود، گفت: شهرداری پروژه‌های موفق زیادی دارد و در بسیاری از مسائل مدیریت خوبی داشته است، اما این دلیل نمی‌شود که ما در مقابل ساخت و سازهایی که مخالف با ضوابط و قوانین جامع و تفصیلی انجام می‌شود، کوتاه بیاییم.

محمد حقانی با تاکید بر این‌که نمی‌خواهیم به دلیل ساخت و سازهای غیرمجازی که در این بوستان انجام می‌شود، از شهردار سوال کنیم، گفت: کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود پیدا کرده و درخواست توقف پروژه را دارد همچنین دو بار نیز این موضوع در شورای عالی شهرسازی مطرح شده و درخواست توقف آن صادر شده، اما متاسفانه با وجود دخالت رئیس‌جمهور و وزیر کشور نیز هنوز این عملیات متوقف نشده است.

حقانی افزود: هم‌اکنون قوه قضاییه از شورای شهر اعلام نظر کرده و من درخواست می‌کنم قبل از پاسخ به این موضوع سه کمیسیون حقوقی، سلامت و معماری و شهرسازی پاسخ به نامه قوه قضاییه را بررسی کرده و نتیجه آن را به قوه قضاییه ارسال کنند. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورا نیز در ادامه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با بیان این‌که مشکلات توقف قطارها، مسافران را نگران کرده است، گفت: عدم اطلاع‌رسانی در زمان بروز بحران سبب وحشت بیشتر مسافران می‌شود به طور مثال در حادثه روز دوشنبه در خط کهریزک مسافران در واگن‌های تاریک در داخل تونل ده دقیقه بدون این‌که کسی برای آنها موضوع را توضیح دهد، گرفتار شده بودند که این شرایط موجب نگرانی آنها شده بود که مدیریت مترو باید به این موضوع رسیدگی کند.

یک فوریت زیان آور بودن شغل آتش‌نشان‌ها

همچنین یک فوریت الزام شهرداری تهران برای زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشان‌ها در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو مصوبه و یک لایحه‌ای که در این باره در دستور کار شورا قرار داشته، افزود: شورای سوم مصوبه ای درباره پرداخت فوق‌العاده به آسیب‌دیدگان و معلولان سازمان آتش‌نشانی داشت و مصوبه‌ای دیگر هم با موضوع پیشنهاد به دولت برای محسوب کردن فوت شدگان آتش نشانی به عنوان شهید ارائه کرد.

علیرضا دبیر گفت: یک لایحه دیگر هم درباره تدوین دستورالعمل اعطای تسهیلات به خانواده‌های جان باختگان آتش‌نشان در کمیسیون سلامت و خدمات شهری در حال بررسی است که تصویب آن به بهبود وضع معیشت این کارکنان کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این‌که بودجه کمک سرمایه‌ای آتش‌نشانی باید به این سازمان به روز تخصیص پیدا کند، اظهارکرد:‌ این بودجه باید صرف تجهیزات و ساختمان‌های آتش‌نشانی شود و در واقع ما باید آن را تخصیص یافته تلقی کنیم.

وی با اشاره به این‌که در سازمان آتش‌نشانی ۹۰ درصد کارکنان ورزشکار هستند و ما از تمام مصوبات آنها دفاع می کنیم، خاطرنشان کرد: امسال مجوز افزایش نیرو برای مجموعه‌های جدید را به این سازمان دادیم و با سختی و زیان آور بودن مشاغل این سازمان موافق هستیم.

داریانی، معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که در مورد سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی دو مزیت وجود دارد که درجه سختی کار و استفاده از بازنشستگی پیش از موعد از جمله آنهاست توضیح داد: در مورد آتش‌نشانان دو نوع کارگری و کارمندی وجود دارد که خوشبختانه از وزارت کار و منابع انسانی موافقت‌های لازم اخذ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها