رئیس انجمن دیابت با ابراز نگرانی از روند شیوع رو به رشد دیابت در کشور گفت: هزینه‌های پیشگیری از دیابت توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود و این در حالیست که رشد آمار مبتلایان به دیابت در کشورمان به شدت بالاست.
کد خبر: ۷۲۶۴۱۹
از هر 100 تهرانی، 14 نفر دیابتی اند

دکتر اسدالله رجب،گفت: بیش از 10 درصد جمعیت کشور یعنی بالغ بر هفت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و بیش از 30 درصد از جمعیت ایران در شهرهای بزرگ یا دیابت دارند یا در معرض ابتلا به دیابت هستند.

14 درصد تهرانی دیابت دارند

وی افزود: روند شیوع دیابت در کشور رو به افزایش است به طوریکه در برخی شهرها بیش از 16 درصد جمعیت مبتلا به این بیماری بوده و مثلا 14 درصد جمعیت شهر تهران به بیماری دیابت مبتلا هستند.

رجب با تاکید بر شیوع رو به افزایش بیماری دیابت در کشور گفت: انجمن دیابت ایران نزدیک به 300 هزار نفر بیمار را تحت پوشش داشته و به آنها آموزش می‌دهد.

وی در مورد چگونگی پیشگیری از افزایش دیابت، با بیان اینکه برای پیشگیری باید از عواملی که منجر به دیابت می‌شود جلوگیری کرد و تغییر رفتار داد، گفت: شهرنشینی مشکلاتی نظیر تغذیه نامناسب، کاهش فعالیت‌های جسمانی، مواجهه با استرس مداوم و ... را به افراد تحمیل می‌کند و این عوامل ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند. بنابراین باید به افراد جامعه آموزش داد تا بتوانند تغییر رفتار داده و شیوه‌ زندگی خود را بر اساس تغذیه و فعالیت مناسب و مدیریت استرس تغییر دهند.

رجب عواملی مانند مصرف سیگار،‌ چاقی مفرط، فشار خون و ... را از سایر عوامل ابتلا به دیابت و جلوگیری از آنها را در کاهش ابتلا به این بیماری موثر دانست.

رییس انجمن دیابت ایران، در پاسخ به اینکه عمده‌ترین مشکلات بیماران دیابتی چیست؟ گفت: در بعد اجتماعی عمده‌ترین مشکلات این بیماران بویژه برای کودکان پایین بودن اطلاعات عمومی مردم در زمینه دیابت است و به همین دلیل بیماران دیابتی، بیماری خود را پنهان می‌کنند زیرا برخورد مردم با این بیماران متفاوت است.

رجب بروز مشکلات اجتماعی و عدم حمایت‌های اجتماعی و روانشناسی را از نتایج عدم آگاهی مردم و خانواده‌ها در زمینه دیابت دانست که آثار طولانی مدتی بر این بیماران دارد و اظهار کرد: مثلا در خانواده‌ای که یک کودک دیابتی دارند، نباید غذاهایی که برای او مضر است در مقابل او استفاده شود و این باید به خانواده‌ها آموزش داده شود. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها