با رای کارشناسان حوزه فوتبال صورت گرفت

انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ قاره آسیا؛ علی دایی در صدر

جام جم ورزشی: اکران فیلم "وقت داریم حالا" ساخته عبدالرضا کاهانی در فرانسه٬ در کنار حساسیت هایی که در محافل سینمایی ایجاد کرده جذابیت های ویژه ای هم برای علاقه مندان فوتبال به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۵۶۲۴
مجتبی جباری روی پرده سینماهای فرانسه +عکس

چندی پیش به دنبال نمایش "وقت داریم حالا" در جشنواره کارلووی واریِ جمهوری چک، شایعه سرمایه گذاری یکی از ستاره های جنجالی و متفاوت فوتبال در این پروژه سینمایی به گوش رسید.

شایعه ای که پس از گفتگوی مجتبی جباری ستاره ناآرام فوتبال کشور با رسانه ها رنگ واقعیت به خود گرفت.

ابتدا پاییز دو سال پیش بود که مجتبی جباری در گفتگو با همشهری جوان، درباره علاقه اش به سینما و به ویژه آثار عبدالرضا کاهانی سخن گفت.

جباری در آن مصاحبه گفته بود: «فیلم‌های کاهانی آدم را ذوق‌زده می‌کند. این همه جزییات و اشارات دقیق به زندگی روزمره و روابط آدم‌ها و در عین حال جذابیت و گیرایی برای مخاطب، فیلم‌های او را متفاوت کرده است. چند سال پیش که فیلم "هیچ" را دیدم، برایم غافلگیر کننده بود که در سینمای ایران چنین فیلمی ساخته شود. بعدها که "اسب حیوان نجیبی است" و "بی‌خود و بی‌جهت" را دیدم، در یک نمایش خصوصی با خود رضا درباره فیلم‌هایش گپ زدم، با شکل کار و نگاهش به آدم‌ها بیشتر آشنا شدم و از این به بعد فیلم‌هایش را با ذهنیت روشن‌تری دنبال خواهم کرد.»

اما این علاقه و پیگیری به مرور شکل جدی تری به خود گرفت و شماره ۸ جادویی آبی های پایتخت که با تصمیم های عجیب و غریب در وادی فوتبال به چهره ای متفاوت و جنجالی بدل شده، پس از خداحافظی غیرمنتظره اش از تیم ملی فوتبال ایران آن هم در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، این بار اهالی سینما را غافلگیر و به عنوان سرمایه گذار ایرانی فیلم فرانسوی عبدالرضا کاهانی نام خود را در این عرصه مطرح کرد.

بازیکن فعلی الاهلی قطر چندی پیش در گفتگویی با هفته نامه تماشاگران امروز اعلام کرد که با عبدالرضا کاهانی از ۲ سال پیش آشنا شده و به دلیل علاقه این کارگردان به فوتبال، رفاقت صمیمانه ای میان این دو چهره خاص ورزش و هنر شکل گرفته است.

مجتبی جباری از علاقه خود به تئاتر و سینما گفت و این که تصمیم داشته تا یک کار متفاوتی فراتر از فعالیت های اقتصادی انجام دهد تا از نظر اجتماعی و فکری چیزهای جدیدی به وی اضافه شود.

از سوی دیگر حضور حمید علیدوستی بازیکن سرشناس دهه ۶۰ فوتبال ایران سر صحنه تولید فیلم "استراحت مطلق" آخرین ساخته کاهانی در ایران که اگر چه به واسطه حضور ترانه علیدوستی بازیگر نقش اول این فیلم بود اما نشان از ارتباط خوب میان چهره های مطرح فوتبال ایران با کارگردان صاحب سبک سینمای ایران داشت.

حالا باید دید حاصل همکاری مجتبی جباری و عبدالرضا کاهانی دو چهره خاص فوتبال و سینمای ایران در قالب فیلمی ایرانی- فرانسوی چه خواهد شد.

داستان فیلم "وقت داریم حالا" درباره جوانی ایرانی به نام عماد است که پس از چند سال تحصیل در شهر کوچک بزانسون در فرانسه قصد دارد به پاریس نقل مکان کند. در حالی که به دوست خود٬ که دختری فرانسوی به نام کارولین است، گفته می خواهد به ایران برگردد...

این فیلم از بیستم نوامبر ۲۰۱۴ در فرانسه به نمایش در می آید.(ای اسپورت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها