رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور

کاهش تولید مواد مخدر شیشه در تهران

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان آلودگی معتادان به بیماری ایدز در کشور در حال افزایش بوده، به طوری که 68 درصد فوت‌ها، به علت تزریق و ابتلا به ایدز رخ داده است.
کد خبر: ۷۲۵۴۹۱

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست، بیشترین مواد مخدر مصرفی در کشور را شیشه، تریاک، کراک و هروئین دانست و افزود: 345 هزار نفر معادل 26 درصد جمعیت معتادان کشور، مصرف‌کننده شیشه هستند. وی با بیان این‌که به معتادان بی‌بضاعت بیمه تخصیص می‌یابد، ادامه داد: طبق طرح شیوع‌سنجی یک میلیون و 325 هزار نفر در رده سنی 15 تا 64 سال معادل 2.65 درصد جمعیت کل کشور معتاد هستند، به طوری که 90.7 درصد افراد آلوده مذکر، 53 درصد شاغل و 63 درصد متاهل هستند.

دین پرست عنوان کرد: در جهت پاک شدن شهرها 236 هزار نفر در مراکز ماده 16 (مراکزی که در آن معتادان با مراجعه و خواسته خودشان درمان می‌شوند) پذیرش شده‌اند و برای هر فرد یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه می‌شود که باید در غربالگری افراد بیشتر توجه شود. وی تاکید کرد: در سال گذشته 764 هزار معتاد در 341مرکز ترک اعتیاد، تحت پوشش قرار گرفتند، به طوری که هم اکنون یک ششم معتادان در جهان تحت پوشش قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها