گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

سهم بهارستان‌نشینان از بهبود اوضاع اقتصادی

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح سه شنبه

اتاق فرمان تخریب دیپلماسی هسته‌ای کجاست؟

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون آدم‌ربا‌ها دختر ​12 ساله را دفن ​کردند،نقش خاتمی در فتنه بالا بود باید جبران شود،ضرب شست حزب‌الله به عملیات مشترک داعش و رژیم صهیونیستی،گره کور سوءمدیریت با مذاکرات هسته‌ای باز نمی‌شود،اتاق فرمان تخریب دیپلماسی هسته‌ای کجاست؟،دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند،تحقیق از سه وزیر احمدی نژاد،بازار دوم مسکن در «برزخ»و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۷۲۵۱۶۱
اتاق فرمان تخریب دیپلماسی هسته‌ای کجاست؟

ایران:اتاق فرمان تخریب دیپلماسی هسته‌ای کجاست؟

جریانات تندرو و رسانه‌های وابسته به آن دور تازه ای از حرکت تخریبی برضد دیپلماسی هسته‌ای را آغاز کرده و بی‌محابا منافع و مصالح ملی کشور را به چالش کشیده اند. مرحله تخریب جدید علیه دیپلماسی هسته ای اندکی بعد از سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری به نیویورک آغاز شد و این روزها به نقطه اوج رسیده است. انتشار خبرهایی درباره اینکه مذاکرات هسته‌ای در موقعیتی که به نفع ایران تمام خواهد شد و به مرحله نهایی نزدیک شده است باعث شد تا جریانات تندرو مخالف اتاق عملیاتی خود را گسترش داده و رسماً به تحریف سخنان مقامات رسمی کشور بپردازند. در این میان بیشترین حملات متوجه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه شد. حملاتی که علاوه بر شخص وزیر خارجه، اساس فعالیت‌های دیپلماتیک دولت و نظام را هدف قرار داده است.

اتاق عملیات جریان تخریب کجاست؟
چندی پیش حسن روحانی رئیس جمهوری به‌صورت سربسته به ورود تخریبگران از اتاق فکر به اتاق عملیات اشاره کرد و به تخریبگران هشدار داد که دولت و نظام مقابل تخریب‌ها سکوت نخواهند کرد. هشدار رئیس جمهوری اگر چه باعث عقب نشینی موقت گروه تخریب مذاکرات شد اما ظاهراً این جریان با مشاهده پیشرفت مذاکرات، منافع جناحی خود را هر روز بیشتر از دیروز در معرض خطر می‌بیند و به همین دلیل بی‌محابا و بدون توجه به پیامدهای اقداماتشان بر منافع ملی کشور وارد مرحله گسترده تخریب تیم دیپلماسی دولت شده‌اند. در همین زمینه یک منبع آگاه طی گفت‌و‌گویی با روزنامه ایران به فعالیت‌های چند وجهی این جریان اشاره کرد و گفت که نگرانی دلواپسان از منافع شخصی و جناحی شان به واسطه حاکم شدن اقتدار و تدبیر بر تحرکات دیپلماتیک باعث شده تا آنان وارد تخریب‌ها علیه دولت و تیم دیپلماسی شوند. به گفته این منبع، تخریبگران چون دستشان از دلیل و منطق خالی است به تحریف سخنان مقامات رسمی کشور از جمله وزیر امور خارجه دست یازیده اند. آنها با دستکاری این سخنان در سطح وسیعی به انتشار اخبار و تحلیل کذب علیه تیم دیپلماسی پرداخته‌اند. بر این اساس، تخریبگران تندرو بخشی از سخنان ظریف در شورای روابط خارجی را ابتدا تحریف کرده و سپس حملات خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی تخریبگران با طرح این دروغ سرنوشت مذاکرات را با انتخابات آینده مجلس گره زده و مدعی شده‌اند متن سخنان ظریف را هم منتشر خواهند کرد اما تاکنون چنین سخنرانی ای را منتشر نکرده‌اند و بعد از این هم منتشر نخواهند کرد چون اساساً چنین سخنانی از طرف وزیر خارجه بیان نشده تا آنان بتوانند متن صوتی آن‌را منتشر کنند. به گفته این منبع آگاه، تحریف‌گران در مرحله دیگری از عملیات روانی خود برای زمینگیر کردن تحرکات دیپلماسی هسته‌ای دولت به تحریف اهداف کمپین 6 سینماگر جهانی ایران رو آورده و این دروغ را طرح کرده‌اند که شخص وزیر خارجه چنین کمپینی را راه‌اندازی کرده است در حالی‌که چنین نبوده و سینماگران یاد شده درصدد برآمده‌اند با راه‌اندازی کمپینی برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهانیان به افشای جریان ها و تحرکات در خارج از کشور بپردازند که برای زمینگیر کردن مذاکرات در حال فعالیتند.

سینماگران ایرانی اگر چه اسمی از کسی به میان نیاورده‌اند اما به گفته این منبع آگاه اسناد محکمی در دست است که نشان می‌دهد لابی یهود در امریکا و خارج امریکا از اینکه مذاکرات در آستانه نهایی شدن است، دچار نگرانی عمیق شده و به همین دلیل سنگین‌ترین تحرکات آشکار و پنهان را برای زمینگیر کردن مذاکرات به‌عمل آورده‌اند که این تحرکات البته از چشمان تیز بین ایران پنهان نمانده است. به گفته این منبع آگاه، جای تعجب دارد که برخی در داخل کشور با‌وجود اطلاع از چنین تحرکاتی خواسته یا ناخواسته آتش بیار معرکه‌ای شده‌اند که هدف آتش افروزان و تهدید کنندگان منافع ملی ایران است.

به گفته این منبع آگاه، از دشمنان و مخالفان خارجی کشور انتظاری جز تحرک علیه منافع ملی ایران نمی رود اما در عین حال این انتظار را هم نداریم گروه های داخل کشور به جای کمک به دولت و طرح انتقادات به صورتی‌که به منافع ملی آسیب نرساند، تمام تلاش خود را معطوف به زمینگیری مذاکرات نمایند. این منبع آگاه در پایان به روزنامه ایران گفت متن سخنان آقای ظریف را بر اساس فیلم و صوت گفته هایشان در شورای روابط خارجی امریکا به دست آورده و در اختیار مراکز مسئول قرار داده شده است لذا قاطبه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و نیز نمایندگان مجلس از تلاش‌های دیپلماتیک دولت تقدیر کرده و حمایت خود را از به ثمر نشستن مذاکرات بیان کرده‌اند. بر اساس خبری که در اختیار روزنامه ایران گذاشته شده است علت اصلی تشدید تخریب‌ها به دو ماه پایانی مذاکرات هسته‌ای بر می‌گردد و چون گام‌های مهمی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برداشته شده است لذا تخریب گران وارد مرحله عملیاتی گسترده ای شده‌اند که البته چنین تحرکاتی کوچکترین تأثیری بر عزم دولت و نظام برای به ثمر رساندن مذاکرات نخواهد گذاشت.

اصل ماجرا چه بود؟
ظریف در جریان حضور در شورای روابط خارجی امریکا، در پاسخ به سؤال هاله اسفندیاری که از طریق ارتباط ویدئویی در این نشست حاضر بود، درباره آثار داخلی و خارجی احتمال عدم موفقیت مذاکرات هسته‌ای گفته بود که اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران فرصت خواهند داشت تا 16 ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما پاسخ دهند. اما این سخن ظریف در رسانه‌های تندرو این‌گونه تحریف شد که ظریف گفته است اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دوستان ما در انتخابات مجلس شکست خواهند خورد! تندروها نه تنها حاضر به قبول توضیحات وزیر خارجه درباره ترجمه ناقص و تحریف شده سخنانش نشدند بلکه وعده دادند که متن سخنان وزیر خارجه را منتشر خواهند کرد اما از آن روز تاکنون این متن منتشر نشده لیکن حملات به وزیر خارجه بر مبنای این سخنان ادامه دارد.

ماجرای واقعی کمپین سینماگران
بعد از بازگشت رئیس جمهوری و هیأت همراه از نیویورک خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 6 سینماگر جهانی ایران با راه‌اندازی کمپینی خطاب به افکار عمومی جهان خواستار توجه جهانیان به این موضوع شدند که هر نوع توافقی از جانب غرب با ایران بهتر از عدم توافق است. اما گروه تخریبگران اهداف کمپین را تحریف کرده و نوشتند که خطاب سینماگران افکار عمومی داخلی بوده و وزارت خارجه نیز این کمپین را راه‌اندازی کرده است. این در حالی است که وزارت خارجه از راه‌اندازی کمپین حمایت کرد و محمد مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما و یکی از امضا کنندگان کمپین هم به خبرگزاری ایسنا گفت: «این کمپین با هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی کشور و برای دفاع از حقوق شناخته شده هسته‌ای کشورمان تنظیم شده است تا از ظرفیت چهره‌های موفق سینمای ایران در خارج از کشور در جهت تقویت دیپلماسی عمومی استفاده شود.»

او در پاسخ به اینکه جمله‌ای در بیانیه آمده که برخی‌ها را در داخل به مخالفت وا داشته است‌،جایی که گفته شده «هر توافقی بهتر از عدم توافق است»، پاسخ داد: «اولاً جدا کردن و درشت کردن یک جمله از متنی که در آن شرایطی نیز برای مذاکره ذکر شده است کار صحیحی نیست. چون این‌ها با هم معنا می‌دهند. دوماً از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضا کنندگان کاملاً مشخص است که این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهان با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره کننده غربی است و همچنان معتقدیم هر توافقی با ایران برای غربی‌ها بهتر از عدم توافق است. بدیهی است اگر می‌خواستیم پیامی برای داخل داشته باشیم‌، متن را فارسی منتشر می‌کردیم و از بزرگان دیگری از سینما می‌خواستیم ما را همراهی کنند.»

جام جم

- کارشناسان می‌گویند افزایش 3 برابری جذب دانشجویان دکتری،فقط تعداد دکترهای مدرک به دست را افزایش می‌دهد
- «رهایی» از امشب در شبکه 2
- آدم‌ربا‌ها دختر ​12 ساله را دفن ​کردند
- رئیس‌جمهور: روستاها ذخایر فرهنگ و آداب زندگی ایرانی‌اند

خراسان

- بلیت قطار روی ریل گرانی
- باج گیری اردوغان برای مبارزه با داعش در کوبانی
- تحقیق از 4مقام دولت سابق در پرونده بابک زنجانی
- کفاشیان: اگر در جام ملت‌ها نتیجه می‌خواهیم باید لیگ را تعطیل کنیم

رسالت

- دلیل عدم استفاده آمریکا از گزینه نظامی هراس از ایمان ملت ایران است
- مقابله منطقه ای با تروریست ها موجب وحدت میان کشورهای منطقه می شود
- نقش خاتمی در فتنه بالا بود باید جبران شود
- آیت‌الله مصباح مربوط به کل جریان اصولگرایی است

کیهان

- در پی لغو تحریم؛ بانک سینا از اتحادیه اروپا درخواست غرامت کرد
- معاون سابق پنتاگون: سرکردگان گروه‌های تکفیری را آمریکا آموزش داده است
- ضرب شست حزب‌الله به عملیات مشترک داعش و رژیم صهیونیستی
- رئیس‌جمهور: روستائیان باید از تسهیلات بانکی با بهره کمتر برخوردار شوند

جمهوری اسلامی

- رئیس جمهور در همایش روز ملی روستا خبر داد: برنامه‌های دولت برای تقویت روستاهای کشور
- وزیر نفت: 54 مخزن نفت برای رفع موانع و افزایش برداشت در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت
- از سوی یک مقام مسئول سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شد: کشف یک زمین‌خواری بزرگ 300 هکتاری در تهران
- نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل و کشورهای عربی دارای منافع مشترک هستند

سیاست روز

- گره کور سوءمدیریت با مذاکرات هسته‌ای باز نمی‌شود
- اژه‌ای: محدودیتی برای پایش فضای مجازی وجود ندارد
- راه نجات کوبالی؛ بی‌توجهی به آدرس‌های غلط ائتلاف آمریکایی
- آغاز آموزش حقوق دانش‌آموزی در مدارس به دستور رئیس‌جمهور

وطن امروز

- سخنگوی قوه قضائیه خبر داد دستگیری 2 سارق بی‌بی‌سی
- جزئیات گزارش کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره آلایندگی بنزین‌های وارداتی و رفع اتهامات از بنزین پتروشیمی
- معاون اول اظهارات رئیس‌جمهور درباره خروج اقتصاد از رکود را نقض کرد رکود رفت و برگشت
- جمیله بوپاشا، مبارز الجزایری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی: امام الگوی ما بود

حمایت

- در هفتادمین نشست خبری سخنگو تاکید شد عزم دستگاه قضا برای جلوگیری از محتوای مجرمانه در شبکه های اجتماعی
- ناامیدی مردم از تدبیر وزارت صنعت
- روحانی در همایش ملی روز روستا: روستای «فردو» نمادی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است
- ابلاغ شرح وظایف و اختیارات معاون اول قوه قضاییه

اعتماد

- پاسخ ابراهیم اصغرزاده به سعید حجاریان : دولت روحانی بشکند اصلاح‌طلبان می‌شکنند
- چه کسانی در پی اعدام ریحانه هستند؟
- جرایم مالیاتی در اصلاحیه قانون فراگیرتر می‌شود

ایران

- نمایندگان از آثار رفع تحریم‌ها علیه 6 فرد و نهاد ایرانی می‌گویند پول‌های بابک زنجانی به‌کشور برمی‌گردد؟
- وزیر ارتباطات: شبکه‌های اجتماعی را محدود نمی‌کنیم
- اتاق فرمان تخریب دیپلماسی هسته‌ای کجاست؟
- پاسخ دولت به منتقدان آمار رشد اقتصادی

ابتکار

- تحقیق از سه وزیر احمدی نژاد
- جزئیات برنامه‌های چهارمین نشست دولت و مجلس
- جلسات وحدت اصول‌گرایی ارتباطی به انتخابات مجلس ندارد
- روحانی در همایش ملی روز روستا: دولت توان و امکان حل تمام مشکلات را ندارد

مردم سالاری

- رسیدگی به 700 پرونده سوءاستفاده در دولت گذشته
- مذاکره برای نهایی کردن ‌گام سوم توافقات ایران و آژانس
- لغو تحریم‌ها نتیجه دیدار روحانی و کامرون بود
- سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده بابک زنجانی خبرداد: تحقیق از وزرا و رییس بانک مرکزی دولت قبل

ابرار

- محسنی‌اژه‌ای: تحریم یا رفع تحریم بابک زنجانی اثری ندارد!
- پادشاه عربستان: افراط‌گرایی یک انحراف است که باید از بین برود
- در پی تماس تلفنی اشرف غنی احمدزی؛ روسای جمهور ایران و افغانستان بر تداوم دوستی میان مردم دو کشور تاکید کردند
- پیشنهاد یک نماینده: برای بررسی تصمیمات آبی کارشناس خارجی بیاوریم

شهروند

- رتبه نخست تصرف غیرقانونی زمین در کشور به پایتخت رسید خسارت ٦٥٠٠‌ میلیارد ی زمین‌خواری در تهران
- محسنی‌اژه‌ای خبر داد: تحقیق ازمقامات عالی رتبه سابق در ارتباط با پرونده زنجانی
- زندگی در قلب بحران ابولا
- حقوق روستاییان در منشور حقوق شهروندی دیده شده است

دنیای اقتصاد

- آمار بحث‌برانگیز از معاملات مسکن؛ پیش‌فروش نصف شد؟ بازار دوم مسکن در «برزخ»
- انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد صعود غیرمنتظره یک اقتصاددان
- هند و ترکیه با بحران آب چه کردند؟ مدل نوظهورها برای کشاورزی
- واکنش جزئی بازار به لغو برخی تحریم‌های اروپایی افت سکه طلا به دنبال اونس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها