ساخت یک برج پیشرفته در سیدنی

ساختمانی که هوا را تمیز می‌کند + عکس

برج پر پیچ و تابی در سیدنی استرالیا با نام «Quay Quarter» ساخته خواهد شد که نه تنها از ساختمان ها و برج های مشهور دنیا الگوبرداری می کند بلکه دارای شگفت انگیز ترین فناوری های روز دنیا است.
کد خبر: ۷۲۲۶۵۸
ساختمانی که هوا را تمیز می‌کند + عکس

ساختمان متفاوت و جدیدی در سیدنی استرالیا ساخته خواهد شد تا شگفتی جهانیان را برانگیزد.

مهندسان و معماران طراح ساختمان «Quay Quarter» از برج های مشهور دنیا الگو برداری کرده اند.

برای مثال، از ویژگی و قابلیت تمیز کردن هوا که در برج های «Grove» در بمبئی هند استفاده شده، در برج سیدنی نیز بهره برده شده است.

برج دارای نمایی است که دریافت گرمای مستقیم را کاهش داده و تهویه طبیعی را به ساختمان می بخشد اما علت تمیز کردن هوا را می توان در باغ های عمودی دانست که در پایین ساختمان قرار می گیرند.

نمای ظاهری این برج را می توان شبیه «Bella Sky Hotel» در کپنهاگ دانمارک دانست که دارای زوایای نامتقارن و اختلاف 15 درجه ای است.

این برج به پنج طبقه تقسیم شده و هر طبقه دارای زاویه متفاوتی نسبت به طبقه بالایی یا پایینی خود است.

در هر طبقه این برج، فضای متفاوتی برای کاشت درختان و اختصاص فضای سبز در نظر گرفته شده است.

شرکت معماری هلندی به نام «3XN» یکی از شرکت هایی است که در ساخت این پروژه همکاری دارد.

کیم نیلسان یکی از مهندسان شرکت کننده در این پروژه گفت: ماکت نمای بیرونی این ساختمان آماده شده اما نمای داخلی این ساختمان نیز به تجهیزات متفاوت فناورانه ای مجهز خواهد شد تا به شگفتی های این برج افزوده شود. پیش بینی می شود ساخت این برج تا سال 2018 میلادی به طول بیانجامد.

مهندسان و معماران شرکت کننده در این پروژه از برج سیدنی با عنوان برجی متفاوت و مجهز به جدیدترین فناوری های روز یاد می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها