خواستگار و مدیر شرکت فروش خودرو، عناوینی بود که 2 کلاهبردار از آن استفاده کردند

نقاب‌هایی برای کلاهبرداری

پسر خلافکار انگیزه خود از کلاهبرداری را ورشکستگی اعلام کرد

کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی پسر از پدر

مرد جوانی که برای پرداخت بدهی‌هایش با وکالت‌نامه جعلی، مغازه و خانه پدرش را دو میلیارد تومان فروخته بود، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۷۹۷۹

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مرد سالخورده‌ای با حضـــور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از پسرش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

وی گفت: به دلیل بیماری چند ماه خانه‌نشین بودم و نمی‌توانستم به املاکم سرکشی کنم. چند روز پیش پسرم از من خواست تا به خانه‌ای که برایمان اجاره کرده است، برویم تا او بتواند بیشتر به من و دیگر اعضای خانواده سر بزند.

شاکی اضافه کرد: این در حالی بود که از چند روز پیش نیز مردی به خانه‌ام می‌آمد و سراغ پسرم را می‌گرفت. وقتی موضوع را از آن مرد جویا شدم گفت، ملک را به قیمت یک میلیارد تومان از پسرم خریده، اما او برای ثبت سند در دفترخانه حاضر نشده است و در ادامه از من خواست خانه‌ام را تخلیه کنم.

وی یادآور شد: با شنیدن این حرف‌ها شوکه شده و با فرزندم تماس گرفتم، اما تلفنش خاموش بود. به مغازه رفتم شاید او را در آنجا پیدا کنم، اما آنجا نیز حضور نداشت و متوجه شدم پسرم مغازه مرا هم که ارزش میلیاردی داشته با سندسازی فروخته است.

وی اضافه کرد: اکنون از پسرم شکایت دارم، او با جعل وکالت‌نامه خانه و مغازه‌ام را فروخته و قصد فروش بقیه اموالم را دارد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی بازپرس حیدری، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری کلاهبردار فراری آغاز شد.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران مخفیگاه او را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

متهم با اعتراف به کلاهبرداری از پدرش، درباره انگیزه‌اش گفت: مدتی بود ورشکست شده بودم و طلبکارانم تمام اموالم را بابت بدهی‌هایشان تصاحب کرده بودند. اما هنوز افراد دیگری از من طلب داشتند. وقتی متوجه شدم آنها از من شکایت کرده و می‌خواهند مرا به زندان بیندازند، تصمیم گرفتم وکالت‌نامه جعلی تهیه و با این ترفند اموال پدرم را تصاحب و با فروش آنها بدهی‌هایم را بپردازم.

وی اضافه کرد: با تهیه مدارک جعلی، مغازه و یکی از خانه‌های پدرم را فروخته و با پول آن بخشی از بدهی‌هایم را پرداخت کردم.

در پی اعتراف متهم، چهار مردی که با او در این کلاهبرداری‌ها همکاری داشتند، دستگیر و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای دستگیری جاعل حرفه‌ای که با آنها همدست بود ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها