هیات دولت پس از گذشت شش ماه از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها درباره اختصاص ۴۳۰۰ میلیارد تومان از سهم ده هزار میلیاردی تولید، حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف سوخت تصمیم گرفت.
کد خبر: ۷۱۷۵۶۴

به گزارش فارس، در جلسه هیات دولت، که روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، سرانجام درباره اختصاص بخشی از سهم یارانه تولید که در لایحه بودجه و برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌‌ها پیش‌بینی شده بود، تصمیم‌گیری شد.

در مصوبات یکشنبه شب هیات دولت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌‌جمهور گزارشی در باره «نحوه اختصاص یارانه برای بخش تولید، حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی» به هیات وزیران ارائه داد و بر اساس این گزارش، 12 هزار میلیارد ریال به منظور کمک به حفظ اشتغال و افزایش تولید در بخش صنعت و معدن، ده هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی، تا سقف 5000 میلیارد ریال به منظور کمک به کاهش شدت انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور و مبلغ 2000 میلیارد ریال به منظور کمک به برقی کردن چاه‌های کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع به صورت یارانه سود تسهیلات اختصاص یافت.

به منظور بهبود نظام تنظیم بازار کالاهای اساسی، حساس و ضروری هزار میلیارد ریال در اختیار کارگروه تنظیم بازار قرار می‌گیرد. هزار میلیارد ریال بعلاوه مشوق صادراتی کالاهای صنعتی و کشاورزی بابت ارتقای رقابت‌پذیری صادرات کالاهای غیرنفتی و نیز تا سقف 12 هزار میلیارد ریال کمک به بخش حمل و نقل جهت بهبود وضع حمل و نقل عمومی درون شهری و برون‌شهری اختصاص می‌یابد.

به این ترتیب دولت برای اختصاص 4300 میلیارد تومان از سهم ده هزار میلیارد تومانی تولید تصمیم گرفت، این در حالی است که محمدباقر نوبخت تاکنون در جمع خبرنگاران وعده اختصاص 5400 میلیارد تومان از سهم تولید و دیگر بخش‌های مطرح در قانون را داده بود و با این حساب رقم مصوب دولت بیش از هزار میلیارد تومان نسبت به عدد وعده داده شده معاون رئیس جمهور کسری دارد. نوبخت پیش از این به خبرنگاران گفته بود: ما افزون بر پرداخت یارانه‌های نقدی در بیست و دوم هر ماه، بیش از2660 میلیارد تومان بابت اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت پرداخت کردیم و برای اجرای خوب قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش تولید نیز 5400 میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها