در پی سخنان منتسب به کری درباره تحریم کشورمان

وزارت خارجه آمریکا هرگونه تغییر سیاست در قبال ایران را تکذیب کرد

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی بزرگتر از داعش است، گفت ایران و احتمال دستیابی به سلاح هسته‌ای، مسئله شماره یک رئیس‌جمهور آمریکا است.
کد خبر: ۷۱۷۴۷۳
برنامه هسته‌ای ایران اولویت اول آمریکا است

«جان کری» در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، این برنامه را مسئله‌ای تهدیدآمیز خوانده و مدعی شده است که این موضوع تهدیدی بزرگتر از تهدید ناشی از گروه تروریستی «داعش» است.

کری که در جریان سفرش به جده با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظر اخیر «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا که ایران را تهدیدی بزرگتر از داعش دانسته، گفت: «روشن است که ایران، با برنامه هسته‌ای خود، تهدیدی فوق‌العاده ایجاد می‌کند، تهدیدی که از نوع تهدید برآمده از «داعش» بزرگتر است و دقیقا به همین دلیل هم هست که داریم با ایران تعامل می‌کنیم.»

وی افزود: «اما همانطور که «هنری کیسینجر» بهتر از هر کس دیگری در جهان می‌داند، شما این شانس را ندارد که فقط با یک چالش مهم مقابله کنید. او درست می‌گوید، برنامه هسته‌ای و در اختیار قرار گرفتن پتانسیل تسلیحات هسته‌ای از سوی ایران، مسئله شماره یک در دستور کار رئیس‌جمهور است.»

وزیر خارجه آمریکا که در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای صحبت می‌کرد، ادامه داد: «اما دقیقا به همین دلیل است که رئیس‌جمهور ماه‌ها قبل این مذاکرات را آغاز کرد. اما «دولت اسلامی عراق و سوریه» یا «دولت اسلامی عراق و شام» یا هر اسمی که روی آن می‌گذارید هم یک تهدید واقعی و فوری است که باید همین الان و نه بعدا به آن رسیدگی شود. دقیقا به همین دلیل هم هست که راهبردی را که الان در دستور کار داریم، پیگیری می‌کنیم.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها