پیشنهاد روز

مشاوره تربیتی کودکان در رادیو

یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های پدر و مادرها نسبت به فرزندان تربیت آنهاست، همان‌گونه که آینده کودک در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عکس‌العمل‌های مناسب در موقعیت‌های خاص است؛ بنابراین یکی از راهکاری مفید برای تربیت و آموزش صحیح آنها، فراگیری برقراری ارتباط با کودکان و آموزش شیوه‌های تربیتی فرزندان است که رسانه‌های جمعی می‌تواند در ایفای این امر نقش بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۷۱۴۵

شبکه رادیویی تهران نیز با تهیه و پخش برنامه «میوه‌زندگی» با ارائه مشاوره و پاسخگویی به پرسش‌های والدین درباره تربیت فرزندان از موج اف. ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن می‌رود. این برنامه کاری از گروه معارف و تربیت شبکه رادیو تهران است که دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 12 با ارائه مشاوره و با موضوع پاسخگویی به پرسش‌های والدین درباره کودکان پخش می‌شود.

از موضوع‌هایی که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود، می‌توان به مواردی همچون بازیگوشی کودک، کودک و موبایل، خجالتی بودن کودک، تماشای تلویزیون و کودک، عصبانیت و فریاد کودک، مادران شاغل و مصائب کودک زیر دوسال و کودک شش ساله و دوری از مادر اشاره کرد. روال برنامه این‌گونه است که مشاوره تربیتی در آغاز برنامه با بیان مقدمه‌ای از موضوع برنامه، از شنونده‌ها درخواست می‌کند تا پرسش‌های خود را مطرح کنند. مخاطبان برنامه نیز از طریق پیامک و شماره تلفن‌هایی که در برنامه اعلام می‌شود مشکلات خودشان را بیان می‌کنند. مخاطبان رادیو تهران برای مشاوره و مشارکت در برنامه می‌توانند با شماره تلفن‌های 33914141 ـ 33914142 تماس حاصل کنند.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها