اوضاع بغرنج الضلوعیه در جنوب تکریت در استان صلاح الدین عراق پس از تهدیدات داعش علیه ساکنان مقاوم این منطقه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۷۱۶۶۴۹
نسل تان را از روی زمین برداشته و زنانتان را به کنیزی می بریم

به گزارش شبکه السومریه، شاهدان عینی در الضلوعیه در جنوب تکریت اعلام کردند: الضلوعیه از سه طرف در محاصره آب قرار دارد و تنها طرف زمینی از سه ماه قبل در محاصره تروریستهای داعش قرار دارد و اینکه نیروهای امنیتی از آزادی مناطقی در الضلوعیه گفته اند دقیق نیست.

احمد حسین عبد از ساکنان این منطقه گفت: مناطق خزرج و البو جواری در دست داعش است و فقط منطقه جبور در برابر داعش ایستاده است و منتظر وعده عملیات نظامی است. ما خواستار اعزام نیروی نظامی برای شکستن محاصره شدیم اما این نیروها از کفایت لازم برخوردار نبودند. عشایر در خط مقدم می جنگند.

وی افزود: دو روز قبل داعشی ها از طریق بلند گو اعلام کرده اند که زنان ضلوعیه را به کنیزی خواهند برد و نسل عشیر الجبور را از روی زمین بر می دارند و علت این هشدار این است که الضلوعیه تنها منطقه سنی است که در برابر داعشی ها ایستادگی کرده است.

این در حالی است که احمد الکریم رئیس شورای استان صلاح الدین گفت: ما از حیدر العبادی می خواهیم که منطقه الضلوعیه را از تصمیم توقف حملات هوایی استثنا کنند و همچنان حملات هوایی به این منطقه در راستای حمایت از نیروهای ارتش ادامه پیدا کند. عزم جدی از سوی ارتش و نیروهای مردمی برای آزادی الضلوعیه باید وجود داشته باشد. برای مقابله با فاجعه انسانی باید به الضلوعیه کمک شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها