جام جم آنلاین تحلیل می کند

اوباما؛ یک اعتراف و چند سوال

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه تروریستی داعش با همکاری و حمایت آمریکا به وجود آمده است گفت: آنان اکنون به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی کشورها را دارند.
کد خبر: ۷۱۶۵۵۰
آمریکا قصد دخالت در امور داخلی عراق و سوریه را دارد

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های گروه تروریستی داعش گفت: همانطور که می‌دانید گروه تروریستی داعش با همکاری و حمایت آمریکا و متحدین در غرب و منطقه به وجود آمد همانطوری که آنها القاعده را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: اکنون پس از آنکه از این طریق موفق نشدند حکومت قانونی کشورهای عراق، سوریه را سرنگون کنند درست در جهت عکس شعار می‌دهند و آنان به بهانه مبارزه با داعش قصد دخالت در امور داخلی کشورهایی مانند عراق و سوریه را دارند.

ولایتی با بیان اینکه حکومت‌های سوریه و عراق با این امر مخالفت کردند، تصریح کرد: کشورهای سوریه و عراق با این امر مخالفت کرده و حتی آنان با این امر که آنان هواپیماهایشان را به فضای قانونی این کشورها بفرستند مخالفت کردند بنابراین مبارزه با داعش تنها یک بهانه برای دخالت در امور داخلی این کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به حمایت ایران از حکومت‌های قانونی عراق و سوریه گفت: حمایت ایران از این کشورها ادامه خواهد داشت و ایران از مردم سوریه و عراق حمایت خواهد کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها