معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از نمایشگاه بین المللی مشهد بازدید و در جریان طرح توسعه این نمایشگاه قرار گرفت.
کد خبر: ۷۱۴۲۳۴
بازدید نوبخت از نمایشگاه بین المللی مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، دکتر محمدباقر نوبخت در این دیدار، ضمن آشنایی با مجموعه فعالیت‌های نمایشگاه بین المللی مشهد، از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته دیدن کرد.

وی در ادامه این بازدید در نشستی صمیمانه با مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، رئیس و دبیرخانه صنعت و معدن خراسان رضوی، مهندس جوادی عضو شورای اسلامی مشهد مقدس و جمعی از صاحبان صنایع استان شرکت کرد.

محمدجواد حمید، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در این دیدار با بیان اینکه سالانه بیش از 50 عنوان نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود، گفت: برخی از عناوین برگزاری به لحاظ کمیت و کیفیت برترین نمایشگاه در سطح کشور می باشند که از آن جمله می توان به بزرگترین نمایشگاه خودروی کشور اشاره داشت.

وی در ادامه طرح توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد را از جمله طرح های مهم توصیف کرد و گفت: با اجرا و تکمیل شدن این طرح، علاوه بر افزایش گسترش فضای این نمایشگاه، به امکانات زیربنایی مجموعه نیز افزوده خواهد شد که از جمله آن می توان به احداث هتل تخصصی تجاری اشاره کرد.

حسن حسینی رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی نیز در این دیدار طی سخنانی به مشکلات موجود بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: توقع بخش خصوصی در این استان پایین است اما متاسفانه به این بخش در استان، نگاه سختگیرانه ای صورت می گیرد و رفتارهایی که در استان های دیگر نظیر یزد و آذربایجان شرقی، نسبت به تولید می شود، متفاوت با رفتارهایی است که در این استان می شود و این در حالی است که 95 درصد صنعت این استان، خصوصی است.

وی مسائل بانکی و پرداخت مالیات را از دیگر مسئله های بخش خصوصی استان است، برشمرد و گفت: علیرغم اذعان همه نسبت به منفی بودن رشد اقتصادی در سال های گذشته، اما سازمان امور مالیاتی از بخش خصوصی این استان بین 2 تا 10 برابر مالیات دریافت نموده است و این موضوع حتی درباره برخی واحدهای تعطیل شده نیز صورت گرفته است.

حسینی در پایان با بیان اینکه استاندار خراسان رضوی نسبت به رفع مشکلات صنعتگران استان توجه جدی دارد و جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده است، درخواست نمود تا اختیارات استانداران، افزایش پیدا کند تا مشکلات موجود در استان حل شوند.

دکتر نوبخت نیز در این دیدار با بیان اینکه عمده مسائلی که در این نشست مطرح شد، مبتلا به کشور است، گفت: از بیان این نظرات و مشکلات موجود استقبال می کنیم و حتما بخش خصوصی و فعالان صنعتگر، مسائل خود را انعکاس دهند تا نسبت به رفع موانع موجود، گام برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها