جنایت‌های شیشه‌ای چرا و چگونه به وقوع می‌پیوندد؟

شیشه‌های سـرخ

دو جوان ایرانی که متهم به قاچاق 40 کیلو و یکصد گرم مواد روانگردان شیشه در اندونزی هستند، در آستانه صدور حکم اعدام قرار گرفتند.این دو ایرانی که سی و سی و شش ساله هستند، بهمن سال گذشته هنگام حمل ماده مخدر شیشه از سوی پلیس این کشور دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۳۱۲۸

یکی از آنها در بازجویی گفته بود به دعوت یک ایرانی دیگر از تهران عازم جاکارتا شده است، سپس در منطقه‌ای به نام پلابوهان راتو با وی دیدار کردند و نمی‌دانست بسته‌ای که تحویل گرفته، موادمخدر است.با دستگیری متهمان، آنها روانه زندان شدند و پرونده‌شان به دادگاه ارسال شد و در جلسه دادگاه عنوان کردند ماده مخدر کشف شده متعلق به آنها نبوده است و برای یافتن گنج به تحریک یک ایرانی دیگر به پلابوهان راتو رفته بودند.متهمان پس از محاکمه به زندان منتقل شدند و دادگاه طی روز‌های آینده قرار است حکم اعدام این دو ایرانی را صادر کند./ ایرنا

آزادی بی گناه پس از 30 سال حبس

دو برادر ناتنی پس از تحمل 30 سال حبس به اتهام قتل و آزار و اذیت بی‌گناه شناخته شده و از زندانی در ایالت کارولینای شمالی آمریکا آزاد شدند.دادگاهی در این ایالت پس از بررسی دلایل تازه‌ای که براساس آزمایش دی‌.ان.‌ای به دست آمده بود، حکم برائت این دو مرد سیاهپوست را که دچار نوعی عقب‌ماندگی ذهنی هستند، صادر کرده است.

هنری مک‌کولوم و لئون براون که برادر ناتنی هستند،در سال 1983 نوزده و پانزده ساله بودند که در شهر کوچکی در جنوب کارولینای شمالی، بازداشت شدند.

مک‌کولوم هم‌اکنون پنجاه ساله و برادرش لئون براون چهل و شش ساله هستند. اتهام آنها قتل و آزار و اذیت سابرینا بوئی، دختر یازده ساله بود. به گفته پلیس، آنها مقتول را پس از آزار و اذیت، خفه کرده و جسدش را در مزرعه‌ای انداخته بودند. پلیس در آن زمان مدرک محکمی علیه دو متهم به دست نیاورده بود، اما آنها در ادامه بازجویی به جرایمشان اعتراف کرده بودند.این دو متهم اعتراف خود را پس گرفتند و گفتند، در جریان بازجویی تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده بودند تا سندی را که پلیس جلویشان گذاشته بود، امضا کنند به این خیال که با این کار آزاد خواهند شد. در نهایت، دادگاه دو متهم را مجرم شناخت و هر دو را به اعدام محکوم کرد.

پس از گذشت 30 سال، سرانجام با تحقیقات مستقل و آزمایش دی.‌ان.‌ای، فرد دیگری که سابقه قتل و آزار و اذیت دارد و دی‌.ان.‌ای او در صحنه جرم شناسایی شده است، مجرم شناخته شد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها