سخنگوی دولت با انتقاد از برخی اخبار و گزارشهای روزنامه ها اعلام کرد که سیاست دولت، حفظ ثبات بازار ارز است و بتدریج سیاست یکسان سازی نرخ ارز را اجرا می کند.
کد خبر: ۷۱۲۸۹۱
دولت بتدریج سیاست یکسان سازی نرخ ارز را اجرا می کند

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت انعکاس درست اخبار و موضوعات مربوط به دولت برای جامعه گفت: ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ها باید در پاره ای از موارد گله و انتقاد دولت را نسبت به برخی رسانه ها که توجهی به آثار مخرب انعکاس برخی موارد کذب نمی کنند، اعلام کنم.

وی افزود: هفته گذشته یکی از رسانه ها یک حرف بی اساس و سراسر دروغ در خصوص نرخ ارز در آینده اعلام کرد که دولت ضمن تکذیب آن، مجددا بر ثبات بازار ارز تاکید دارد، دولت به تدریج سیاست یکسان سازی نرخ ارز را اجرا می کند بدان معنی که قیمت ارز در بازار آزاد به نرخی که به عنوان نرخ مبادله ای در بانک مرکزی ارائه می شود، نزدیک شود؛ بانک مرکزی به هیچ وجه به دنبال رساندن نرخ مبادله ای به بازار ارز نیست، بلکه بازار آزاد باید خود کاملا این مسئله را تنظیم کند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به دیدار هفته گذشته هیات وزیران با مقام معظم رهبری، گفت: به دستور رئیس جمهور، دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها موظف به عملیاتی کردن رهنمودهای اخیر رهبری شدند.

وی افزود: از حمایت ایشان از دولت و تاییدی که بر روی فعالیت ها و خدمات دولت در خصوص مهار تورم، تثبیت نرخ ارز، اجرای طرح تحول سلامت و نهایتا آرامشی که در کشور به سبب نوع رویکرد دولت صورت گرفته بسیار قدردانی و تشکر می شود، دولت مراتب تشکر متواضعانه خود را به رهبری اعلام و از نکاتی که در رهنمودهای ایشان بود به نحو شایسته برخوردار خواهیم شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در جلسه امروز هیات وزیران رئیس جمهور برای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری همه دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها را موظف کرد که هر کدام به اقتضای موضوع نحوه اجرای آن رهنمودها را برنامه ریزی و با سرعت زمینه عملیاتی شدن آن را فراهم کنند.

نوبخت گفت: در این جلسه آقای رئیس جمهور از معاون اول خود خواست که موضوع را تحت نظر داشته و گزارش اجرایی این رهنمودها را به هیات وزیران و دفتر رهبری منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال دوم فعالیت خود با این حمایت های ارزشمند و تاییدی که نسبت به فعالیت های اثربخش خود داشت با دستمایه بیشتری فعالیتهای خود را ادامه می دهد ابراز امیدواری کرد که بتوانند در سال دوم فعالیت خود خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرده تا هم رضایت بیشتر مردم و هم رضایت بیشتر رهبری را در پایان سال دوم فعالیت دولت فراهم کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین با اشاره به بخش دیگر جلسه امروز هیات وزیران گفت: امروز همچنین گزارشی از وضعیت اجتماعی کشور توسط رحمانی فضلی، وزیر کشور ارائه شد که در آنجا با توجه به ضرورت توازن بخشی بین مناطق مختلف کشور به خصوص در برنامه ششم تحلیل ها و پیشنهادهای اثربخشی ارائه شد.

نوبخت افزود: مقرر شد ضمن دنبال نمودن موضوع، این پیشنهادات در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر توسعه صادرات به خصوص به کشورهای منطقه و همسایه تصریح شده است، از این رو بخشی از فعالیت های هیات وزیران معطوف به چگونگی ایجاد روابط مطلوب تر با کشورهای همسایه و به خصوص آسیای میانه و انجام صادرات بیشتر به آنها بود.

سخنگوی دولت گفت: ظرفیت اقتصادی ایران ایجاب می کند که صادرات گسترده ای را به کشورهای همسایه داشته باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها