هادی العامری، فرمانده عملیات شمال شرق عراق می‌گوید عملیات آزادسازی آمرلی آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با جریان تکفیری تروریستی داعش بوده و می‌تواند مقدمه‌ای برای پایان حضور تروریست‌ها در عراق باشد. نیروهای مردمی عراق با کمک ارتش این کشور و پیشمرگه‌های کرد روز یکشنبه موفق شدند محاصره دو ماهه شهر آمرلی را بشکنند و تروریست‌های داعش را از این شهر اخراج کنند.
کد خبر: ۷۱۲۲۴۳

به گزارش پایگاه اینترنتی الغد پرس، العامری افزود: ارتش با به‌کارگیری گسترده نیروهای مردمی از شیوه‌های عملیاتی جدیدی برای آزادسازی شهر آمرلی استفاده کرد. سرتیپ عبدالله احمد الساری، کارشناس نظامی متخصص در نبردهای چریکی نیز با اشاره به ارزش راهبردی عملیات آمرلی از نقطه نظر انهدام ابتکار عمل نظامی و روانی تروریست‌ها گفت: آزادسازی آمرلی از نظر تغییر موازنه روانی در صحنه نبرد می‌تواند مقدمه‌ای برای شکست‌های زنجیره‌ای تروریست‌ها در عراق باشد. الساری خاطرنشان کرد: مقاومت قهرمانانه نیروهای مردمی ساکن در منطقه محاصره شده آمرلی که نزدیک به 70 روز ماشین جنگی داعش را در منطقه زمینگیر کرده بودند، موجب وارونه شدن موازنه روانی و آسیب دیدن روحیه و توان نظامی عناصر تروریست در این منطقه شد.

در یک خبر دیگر اعلام شد نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی شهر سلیمان‌بیک را به طور کامل از عناصر داعش پاکسازی کرده‌اند. به گزارش ایلنا و به نقل از اسکای‌نیوز، نیروهای ارتش پیش از این با کمک نیروهای مردمی مناطق «حنیش»، «سلام» و «سکر» در اطراف سلیمان‌بیک واقع در ۹۰ کیلومتری شرق شهر تکریت را از عناصر گروه تروریستی داعش بازپس گرفته بودند. برخی کارشناسان می‌گویند بازپس‌گیری دو شهر آمرلی و سلیمان بیک می‌تواند مقدمه‌ای بر بازپس‌گیری شهر تکریت از تروریست‌ها باشد.

در زمینه تحولات سیاسی عراق نیز دیروز فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور این کشور با تاکید بر این‌که رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید عراق، شاهد پیشرفت‌های ملموسی بوده است، گفت کابینه این کشور بزودی معرفی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها