بارزانی از ظریف تشکر کرد

ایران برای مبارزه علیه داعش به کردستان عراق سلاح داد

مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق با تقدیر از حمایت های همیشگی ایران گفت: پس از تهاجم گروه تروریستی داعش، وقتی ما درخواست مهمات کردیم اولین کشوری که به کمک ما کرد جمهوری اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۷۰۹۹۹۱
ایران برای مبارزه علیه داعش به کردستان عراق سلاح داد

بارزانی گفت: بعد از رسیدن کمک ها و با اراده مردم اجازه ندادیم داعش به اهداف خود نزدیک شود و امیدواریم بتوانیم با کمک جمهوری اسلامی ایران خطر گروه تروریستی داعش را برطرف کنیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب افزود: بار دیگر برای ما و دوستان ما ثابت شد که ایران در شرایط سخت ، بدون کمترین توقعی پشتیبان و یاور ما بوده است و ما هرگز این لطف بزرگ را فراموش نمی کنیم.

بارزانی در این زمینه از تلاشهای مستمر جمهوری اسلامی ایران در ارائه مشورتها و مساعدتهای به موقع و مؤثر تقدیر کرد و حمایت کشورمان را برای ایجاد امنیت و حمایت از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق ستود.

بارزانی همچنین با اشاره به اهمیت وحدت ملی و یکپارچگی عراق بر حمایت کامل خود از دولت حیدر العبادی برای تشکیل سریعتر کابینه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکل همه جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای مسوولیت خود را در این زمینه ایفا کنند.

محمد جواد ظریف افزود: پیام رهبر انقلاب و دولت ایران آن است که همه مردم عراق با هم باشند و اتحاد داشته باشند تا تروریسم از میان برداشته شود.

وی تصریح کرد: تمامیت ارضی، وحدت ملی، امنیت و توسعه عراق را معادل امنیت خودمان می دانیم و خطر افراط و ترور در عراق تنها علیه یک قوم یا یک کشور مانند عراق و سوریه نیست بلکه این خطر برای کل منطقه و جهان است.

وزیر امور خارجه ایران، داعش را حتی خطری علیه کسانی که زمانی با این گروه تروریستی مسامحه و از آن حمایت می کردند دانست و گفت: ما در کنار مردم عراق بوده و خواهیم بود و امیدواریم با درایت مرجعیت عراق، روند تشکیل دولت با موفقیت پیش برود.

ظریف گفت: از هر توافق اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی با تمام توان دفاع می کنیم تا دولتی فراگیر تشکیل شود.

وزیر امورخارجه در پاسخ به خبرنگاری که ادعای حضور نظامی ایران را در عراق مطرح می کرد، گفت: ما حضور نظامی در عراق نداریم اما در حوزه های مختلف همکاری داشته ایم ولی متأسفانه غرب تعهداتی را که در قبال دولت مرکزی عراق داشته انجام نداده است.(واحد مرکزی خبر-ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
درحقیقت جمهوری اسلامی در منطقه سایبان مسلمانان خواهد بود تا ظهور آقا امام زمان (عج).
سیروان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
 ملت كرد تا به حال به خاك هیچ سرزمینی تجاوز نكرده و حق هیچ امتی را چپاول نكرده و همیشه مورد تجاوز بوده است و تنها برای آزادی مبارزه نموده است و همواره برای آشتی در بین انسان ها تلاش نموده است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
خدا را شكر . از اردبیل
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
با سلام به امید اقتدار جمهوری اسلامی در سراسر دنیا.
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
امروز روزی است كه همه مسلمانان باید متحد شوند.

نیازمندی ها