ظریف در دیدار با رئیس جمهور عراق:

بزرگترین قربانیان تروریسم در عراق برادران اهل تسنن هستند

وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور عراق با تأکید بر وحدت همه گروه های سیاسی عراق و نقش مرجعیت در ثبات این کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت عراق خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۹۲۷۷
بزرگترین قربانیان تروریسم در عراق برادران اهل تسنن هستند

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد ، محمدجواد ظریف در ادامه دیدار و گفتگو با مقامات عراقی با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: اطمینان می دهیم به همان اندازه که از مالکی که نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم داشت، از دولت آینده عراق نیز حمایت می کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امیدوارم آینده روشنی برای دوستانمان در عراق با همکاری و همدلی شکل بگیرد و ما همواره برای دوست خوبمان جلال طالبانی دعا کرده ایم و می کنیم.

ظریف با اشاره به اینکه همه دنیا در مبارزه با تروریسم باید همکاری کنند افزود: از اولین روز حمله گروه های تروریستی به موصل ،جمهوری اسلامی در کنار عراق حضور داشته است.

وزیر خارجه گفت: همان روزی هم که اربیل مورد هجمه قرار گرفت ما در کنار مردم اربیل قرار گرفتیم و به آنان کمک کردیم.

ظریف افزود: گروه های تروریستی یک خطر فقط برای یک کشور نیست ، بلکه برای همه منطقه است.

وی گفت: همانطور که در کنار برادران کرد و شیعه ایستاده ایم در کنار برادران اهل تسنن نیز حضور خواهیم داشت زیرا فکر می کنیم بزرگترین قربانیان این حملات تروریستی برادران اهل تسنن هستند و خطر گروه های تروریستی برای تمام ملت عراق است.

ظریف اظهار داشت: اقدامات وحشیانه تروریست ها در یکی دو ماه گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست و ضرورت دارد با این گروه ها برخورد شود تا نابود شوند.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم وقت همکاری برای نابود کردن گروه های تروریستی است ، افزود: برای این موضوع نیز گفتگوهای منطقه ای را آغاز کرده ایم.

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار داشت: انتخاب نخست وزیر جدید عراق را خوشآمد گفتیم و یک تصمیم عراقی گرفته شد و ما حتماً در کنار ملت عراق خواهیم بود، ما در کنار همه گروه ها و کشورها برای برخورد جدی با تروریسم خواهیم بود.

ظریف افزود: ادامه روند سیاسی کشور عراق که همانا بر مبنای رأی مردم عراق است یکی از اقدامات ضروری است که در دولت جدید باید درباره آن با دقت تصمیم گیری شود و ما هم در این مسیر حتماً مبارزه با تروریسم را تشویق می کنیم تا همه گروه های عراقی بتوانند با وحدت این روند را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اکنون عراق به گذشته این کشور بر می گردد، گفت: امیدوارم مبنای صحیحی ایجاد شود و با همکاری شما و پارلمان و راهنمایی مرجعیت دینی، عراق در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد.

وزیر امورخارجه کشورمان بعد از دیدار با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.

قرار است آقای ظریف در آخرین دیدار روز اول سفر خود به بغداد با ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها