به گفته قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک درصد دانش‌آموزان کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند که از این تعداد 0.4 درصد مواد مخدر صنعتی شیشه مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۶۰۹۳
چند درصد دانش‌آموزان معتاد هستند؟

به گزارش ایرنا، علیرضا جزینی در نشست منطقه‌ای دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، از عزم این ستاد برای انهدام کارگاه‌های ساخت مخدرهای صنعتی و روانگردان خبر داد و افزود: به دلیل گرایش مصرف جامعه بویژه جوانان به مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه، مبارزه جدی با این مواد امسال در دستور کار این ستاد قرار دارد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان کشور را یک میلیون و 325 هزار نفر ذکر کرد و گفت: تقریبا سالانه حدود 450 تن مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود.

وی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال 240 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

جزینی هدف از این نشست را پیگیری اجرای سیاست‌ها و قوانین ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: رصد و تحلیل وضع منطقه، ارتقای کیفی برخورد با شبکه‌ها و باندهای مواد مخدر، اشراف اطلاعاتی و افزایش کیفی عملیات برای از بین بردن بسترهای آلوده از محورهای برگزاری این نشست است.

جزینی آمار مصرف مواد مخدر صنعتی شیشه در استان گیلان را نگران‌کننده دانست و افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده در این حوزه باید فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی توهم‌زا بودن ماده مخدر صنعتی شیشه را از مهم‌ترین تاثیرات سوء آن برای فرد و جامعه عنوان و تصریح کرد: سالانه در استان گیلان 40 تُن مواد مخدر مصرف می‌شود این در حالی است که کشفیات حدود چهار تُن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمیدرضا نصرتی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
چرا بین آمار وزیر كشور(دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر) وقائم مقام ایشان اینهمه اختلاف میبینیم؟آیا تا بر مسایلی از این نوع اشراف كامل نباشد میشود برنامه ریزی درستی داشت؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
۰
۰
سلام به (م.الف) . اتفاقاً نطر منو منتشر نكردند.

نیازمندی ها