معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش در مورد آخرین آمار آموزش و پرورش از دانش‌آموزان معتاد گفت: با توجه به این که در سال‌های گذشته طرح شیوع‌شناسی اعتیاد در بین دانش‌آموزان انجام نشده، اکنون اطلاعات و آماری برای ارائه نداریم.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۹
آماری از دانش‌آموزان معتاد نداریم

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی با بیان این که آموزش و پرورش به دنبال پنهان کردن آمار اعتیاد دانش‌آموزان نیست، افزود: چنانچه شیوع‌شناسی در سطح نوجوانان و جوانان انجام شود، قطعا آمار مربوط به حوزه دانش‌آموزی نیز مشخص می‌شود و قابل ارائه خواهد بود.

معاون وزیر با تاکید بر این که باید از به کاربردن واژه «اعتیاد دانش‌آموزی» پرهیز کرد، ادامه داد: نوجوانان معتادی داریم که ممکن است وارد مدرسه هم بشوند؛ البته این افراد ممکن است وارد بقیه مراکز اجتماعی نیز شده باشند، اما همه باید بدانند که مدرسه جز اخلاق، تعلیم و روابط اجتماعی چیزی را آموزش نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانش‌آموزان معتاد از مدرسه اخراج می‌شوند یا نه، گفت: آموزش و پرورش دانش‌آموزانی را که دچار این آسیب شده باشند، ارجاع می‌دهد و اگر پروتکل ملی پیشگیری و درمان اعتیاد اجرا شود، می‌توانیم با همکاری همه دستگاه‌ها نوجوانان در معرض خطر را به مراکز درمانی و حمایتی ارجاع دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بنابر اعلام یونسکو 85 درصد از دانش‌آموزان از راه‌های انتقال ویروس اچ‌آی‌وی بی‌اطلاع هستند، توضیح داد: در بحث علوم زیستی یک دوره هشت ساعته آموزش پیش‌بینی شده که ویژه معلمان است و از طریق آموزش معلمان به دنبال ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان در این حوزه هستیم.

حمیدی تصریح کرد: با توجه به این که یکی از عوامل بازدارنده در ارائه اطلاعات مربوط به بیماری ایدز، قبح‌زدایی آن است، مقرر شده اتاق فکری متشکل از مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به صورت تخصصی تشکیل و درباره این موضوع اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی درباره کمبود مربیان بهداشت و برنامه آموزش و پرورش‌ برای جبران این کمبودها نیز گفت: کمبود مراقب بهداشتی در مدارس جدی است و ما نیز آن را قبول داریم و با توجه به این که هم اکنون 5700 مراقب بهداشت در مدارس وجود دارد، از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کرده‌ایم و به دنبال راه‌اندازی درس بهداشت مدارس و رشته بهداشت مدارس هستیم تا فارغ‌التحصیلان این رشته از همان ابتدا جذب آموزش و پرورش شده و فعالیتشان را آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها