قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که پیگیر ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان هستیم، گفت: اقدامات لازم به منظور ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته، اما مشکل اصلی این است که خودروهای هیبریدی که به طور معمول در دنیا به عنوان تاکسی استفاده می‌شود هنوز مجوز ورود به کشور را ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۳۹۹

حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که تلاش می‌کنیم خودروهای هیبریدی که مناسب تاکسی شدن هستند در فهرست واردات خودرو به کشور قرار گیرند، افزود: خوشبختانه بحث کاهش تعرفه گمرکی برای ورود تاکسی‌های هیبریدی محقق شده، اما هنوز خودرویی که مورد تائید وزارت صنایع باشد، جزو فهرست واردات کشور قرار ندارد.

بهروز با بیان این‌که نبود استاندارد ملی برای خودروهای هیبریدی یکی از مشکلات عنوان شده برای تائید ورود این خودروها به کشور است، توضیح داد: حل این مشکل در دست پیگیری است و ما جلسات زیادی با وزارت صنایع داشتیم تا بتوانیم در روند جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز و معرفی خودروهای مورد نظر به آنها کمک کنیم.قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: خودروهای هیبریدی زیادی در دنیا تولید می‌شوند، اما مد نظر ما خودروهایی است که استاندارد‌ها و شرایط لازم برای تاکسی شدن را دارند.به گفته بهروز، در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم‌اکنون خودروهای هیبریدی مشهوری مانند هیوندای، تویوتا و فورد به عنوان تاکسی خدمات رسانی می‌کنند و ما نیز می‌توانیم از این تجربه موفق بهره‌مند شویم.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم در مرحله نخست زمینه ورود ده هزار تاکسی هیبریدی به ناوگان فراهم شود، گفت: چنانچه مشکلات پیش رو حل شود تا پایان سال می‌توانیم تعدادی از تاکسی‌های هیبریدی را وارد چرخه خدمات‌رسانی کنیم.

بهروز تصریح کرد: هم‌اکنون دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک پیش می‌رود و خودروهای هیبریدی نیز نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها