همراز

فراموشی دردسرساز

همسرم را دوست دارم و زندگی مشترک خوبی داریم. در زندگی ما خبری از حرف و حدیث بعضی از خانواده‌ها و مشکلات مالی نیست.
کد خبر: ۷۰۴۴۰۸

در این سه سالی که از ازدواجمان می‌گذرد همه چیز خوب بوده است اما مشکلی هرازگاه​ سراغ زندگیمان می‌آید و تا چند روز حال و هوای ارتباطمان را خراب می‌کند. همسرم می‌گوید که من مقصرم زیرا همیشه روزهای مهم را فراموش می‌کنم. روزهایی مثل سالگرد ازدواج و گاهی هم تولد ایشان را. البته روز زن چنین مشکلی نداریم چون از صدا و سیما گرفته تا مردم کوچه و بازار خبر آمدن این روز را می‌دهند. پس من هم فراموش نمی‌کنم​ اما واقعا چقدر اهمیت دارد که من به یاد داشته باشم ایشان دهم فروردین به دنیا آمده‌اند ​یا بیستم فروردین؟ این که نشانه محبت من نیست اما هر چه به همسرم این موضوع را می‌گویم و از ایشان می‌خواهم تا فراموشی‌های گاه و بیگاهم را به پای بی‌مهری‌ام نگذارند، بی‌فایده است... .

پاسخ مشاور: همیشه گفته‌ایم، دنیای زنانه و مردانه با هم متفاوت است و گاهی همین تفاوت‌ها باعث سوءتفاهم می‌شود. خانم‌ها به دنبال نشانه‌هایی در زندگی می‌گردند، نشانه‌هایی که نشان‌دهنده محبت شوهرشان باشد و مردان ممکن است گمان کنند، همین که کنار همسرشان زندگی می‌کنند و گاهی محبت‌شان را بیان می‌کنند، یعنی همسرشان را دوست دارند. البته خود مردان هم در زندگی زناشویی نشانه‌هایی برای سنجش معیار علاقه همسر دارند اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که این نشانه‌ها با هم متفاوت باشد.

یکی از مواردی که خانم‌ها به آن علاقه‌مند هستند، بزرگداشت روزهای مهم زندگی‌شان است، مانند اولین دیدار، سالگرد ازدواج و تولد​ برای همسر شما این‌که به یاد داشته باشید در چندمین روز از ماه شهریور با او به زیر سقف مشترک رفتید، یعنی از ازدواجتان راضی هستید. به یاد داشتن آن روز و انجام یک کار شاعرانه می‌تواند همسرتان را تبدیل به خوشبخت‌ترین زن دنیا کند. به​جای آنکه ​ همسرتان را متقاعد کنید که نمی‌توانید به خاطر بسپارید، کمی تقلب کنید. مثلا زنگ تلفن همراه‌تان را برای آن روز کوک کنید و یا روی تقویم محل کارتان بنویسید و حتی می‌توانید به کسی بگویید که به شما یادآوری کند.

یک کارت تبریک به همراه هدیه‌ای ارزان می‌تواند اثری بر رابطه شما بگذارد که سال‌ها تلاش در جنبه‌های دیگر از چنین تاثیری عاجر باشد.

فراموش نکنید در دنیای زنانه روزهای خاص به معنی اهمیت رابطه مشترک‌تان است و شما هم می‌توانید بسادگی محبت خود را با چند شاخه گل نشان دهید، البته اگر توانایی مالی خرید هدیه را دارید، تردید نکنید اما همسر شما شرایط‌تان را درک می‌کند، اگر شما هم حساسیت‌های او را درک کنید.

ندا داودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها