بایرن مونیخ در فصل نقل و انتقالات دچار تغییراتی شده است که شاید از مهم‌ترین این تغییرات بتوان به خروج تونی کروس از تیم و همچنین حضور لواندوفسکی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۱۲۷۴
5 تغییر احتمالی بایرن در فصل جدید چیست؟

به گزارش جام جم ورزشی، لواندوفسکی جای مانژوکیچ را در تیم پر خواهد کرد و مطمئنا حضور باثبات‌تری را نسبت به مهاجم کروات پیشین تیم در ترکیب تجربه خواهد کرد. از آن طرف رفتن تونی کروس به رئال مادرید، گواردیولا را قطعا مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم خواهد کرد. بایرن فصل گذشته گرچه توانست 2 گانه جام حذفی و بوندس لیگا را کسب کند اما شکست در لیگ قهرمانان باعث شد هواداران این تیم برای فصل جدید در انتظار جام‌های بیشتری باشند. فصل پیش رو برای سرمربی سابق بارسلونا فصل بسیار مهمی ارزیابی می‌شود، فصلی که این بار مهم‌ترین معیار هواداران برای قضاوت موفقیت در لیگ قهرمانان خواهد بود. به همین علت تغییراتی که گواردیولا در تیم به وجود می‌آورد باید بسیار حساب شده باشد. در اینجا قصد داریم به 5 مورد از تغییرات احتمالی گواردیولا در بایرن مونیخ اشاره کنیم:

بایرن مونیخ طی سال‌های اخیر همواره از سیستم‌های 4 دفاعه استفاده کرده است. 2ـ4ـ4، 1ـ3ـ2ـ4 و 4 ـ 1 آ 4 ـ 1، سه سیستمی هستند که مونیخی‌ها طی سال‌های اخیر همواره در تیم استفاده کرده‌اند. گواردیولا نیز فصل گذشته با سیستم 1ـ4ـ1ـ4 در مسابقات حاضر شده بود اما به نظر می‌رسد که او در فصل پیش رو قصد تغییر سیستم تیم را داشته باشد. پپ در بازی‌های تدارکاتی سیستم 2ـ5ـ3 را بارها مورد آزمایش قرار داده است و باید دید آیا به جمع‌بندی مناسبی در رابطه با این سیستم دست پیدا کرده است یا خیر؟ بعید نیست که 2ـ5ـ3 به سیستم اصلی پپ گواردیولا در فصل 2015ـ2014 بدل شود.

حضور دیوید آلابا

توانایی‌های مدافع اتریشی بایرن مونیخ برای حضور در میانه میدان بر کمتر کسی پوشیده است. آلابا برای تیم ملی کشورش بارها در خط میانی بازی کرده و از توانایی‌های لازم در این مورد برخوردار است. او بازیکن شوت‌زنی است که توپ را بخوبی به گردش درمی‌آورد و در عین حال در فاز تدافعی تکل‌های قدرتمندی می‌زند. این سه ویژگی می‌تواند گواردیولا را مجاب کند با توجه به خروج کروس از آلابا در خط میانی استفاده کند. گواردیولا پیش از این بارها نشان داده که به چنین تغییراتی علاقه‌مند است و بعید نیست این بار به جای لام، از آلابا در خط میانی تیم بهره ببرد.

خاوی مارتینس در خط دفاع

هافبک اسپانیایی اسبق اتلتیکو بیلبائو از توانایی‌های متفاوتی برخوردار است. گرچه پست اصلی او حضور در خط هافبک است اما مارتینس توانایی‌های خوبی از خود برای بازی در مرکز خط دفاع نیز نشان داده است. گواردیولا فصل گذشته و در فینال جام حذفی مقابل دورتموند، از مارتینس در کنار دانته و بواتنگ در خط دفاعی استفاده کرد و این بازیکن بخوبی توانست در تیم نقش «لیبرو» را ایفا کرد. مارتینس زیر نظر یوپ هاینکس نیز در خط دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است و از تجربه کافی برای بازی در این پست برخوردار است.

گزینه اول دفاع چپ

اگر دیوید آلابا راهی خط میانی شود آن‌گاه خوان برنات می‌تواند به اولین گزینه پپ گواردیولا برای بازی در پست دفاع چپ تبدیل شود. مدافع جوان بیست و یک ساله اسپانیایی یک چپ پای تخصصی است و در همه رده‌های تیم‌های ملی پایه اسپانیا در پست دفاع چپ به میدان رفته است. شاید در نگاه اول حضور ثابت چنین جوانی در خط دفاع بایرن مونیخ برای پپ گواردیولا یک ریسک تلقی شود اما سرمربی اسپانیایی بارها نشان داده که به کار با جوانان علاقه‌مند است. بخصوص این‌که برنات هم‌وطن او نیز محسوب می‌شود. گرچه گزینه‌های با‌تجربه‌تری همچون لام یا بداشتوبر نیز برای بازی در این پست وجود دارند اما ممکن است پپ گواردیولا به نیروی جوانی هم‌وطنش اعتماد کند.

نقش ریبری در تیم کاهش پیدا خواهد کرد

کمتر کسی وجود دارد که بتواند نقش مهم و تاثیرگذار فرانک ریبری را در موفقیت‌های بایرن طی سال‌های اخیر انکار کند. با این حال وینگر فرانسوی فصل گذشته به علت مصدومیت در نیم فصل دوم تاثیرگذاری کمتری در تیم داشت و در فصل پیش رو نیز با توجه به درخشش مهره‌هایی همچون گوتزه و شکیری در جام‌جهانی، جایگاهش بشدت در تیم به خطر افتاده است. ریبری سی و یک ساله است و کم‌کم باید منتظر کمرنگ‌تر شدن نقش محوری او در تیم باشیم. گواردیولا گزینه‌های متنوع خوبی برای پر کردن جای خالی ریبری خواهد داشت.

bleacherreport / مترجم بهنام جعفر‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها