ادامه رقابت های گینس کاپ آمریکا

پیروزی شیاطین سرخ و شکست کهکشانی های مادریدی

تیم ملی بسکتبال ماه آینده در گرانادای اسپانیا ـ میزبان رقابت‌های جام‌جهانی ـ به دیدار رقبای قدرتمند خود می‌رود. تاکنون صحبت‌های زیادی درباره حضور این تیم در بازی‌ها شده است، اما جام‌جم در فاصله باقیمانده تا بازی‌ها در نظر دارد راهکارهای جدیدی در گفت‌و‌گو با مربیان و کارشناسان این ورزش ارائه دهد. حرف‌های محسن صادق‌زاده، کاپیتان سابق بسکتبال ایران و رئیس هیات بسکتبال استان اصفهان را در این ارتباط می‌خوانید:
کد خبر: ۶۹۹۳۶۷
صادق‌زاده: اعتبار بیشتر در گرو این بازی‌هاست

آیا فضای تمرینات و بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی در حد رقابت‌های جهانی شده است؟

شان بسکتبال بیش از این حرف‌هاست و باید توجه بیشتری به این ورزش صورت بگیرد. بسکتبال در آسیا جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین با عبور از قاره کهن باید به فکر جا انداختن خودمان در بین تیم‌های جهانی باشیم.

قرار است تیم ملی طی یک ماه در مسابقه‌های متعددی شرکت کند. آیا این بازی‌ها در مقطع زمانی مشخص برای آماده‌سازی تیم کافی است؟

مسابقه، تیم را تیم‌تر می‌کند. بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مناسب است چون کادر فنی می‌تواند ارزیابی خوبی قبل از بازی‌های رسمی از وضع تیم داشته باشد. بسکتبال ایران به دلیل مشکلات مالی قادر نیست دیدارهای تدارکاتی را در بلندمدت برنامه‌ریزی کند، بنابراین همین تعداد بازی با تیم‌های خوب بسکتبال روز دنیا را باید به فال نیک گرفت، البته در مقایسه با حضور تیم ملی در بازی‌های جهانی برنامه‌های تدارکاتی چشمگیر نیست همان‌گونه که تاکنون هم نبوده از این‌رو بسکتبال به حمایت جدی نیاز دارد.

آیا تاثیرهای بازی در المپیک 2008 پکن و بازی‌های جهانی 2010 ترکیه را می‌توان در تیم کنونی و بازی‌های 2014 اسپانیا مشاهده کرد؟

تیم ما باتجربه است و در اوج پختگی قرار دارد. این نسل می‌تواند افتخاراتش را با حضور درخشان در بازی‌های جهانی کامل کند. انگیزه بسیار خوبی داریم همین‌طور تجربه دو رویداد بزرگ گذشته را.

برخی می‌گویند باید بازی‌های جهانی را قربانی مدال بازی‌های آسیایی کرد. نظر شما چیست؟

هدفگذاری باید بازی‌های آسیایی اینچئون باشد، اما از طرفی حضور موثر در رقابت‌های جهانی اعتبار بسکتبال ماست. بازی‌های جهانی برای بسکتبال ما اهمیت دارد. وقتی ما داعیه عبور از بسکتبال قاره کهن را داریم، همه نگاه‌ها در جام‌جهانی به بسکتبال ایران دوخته می‌شود و این پرسش مطرح می‌شود که بسکتبال با چه پشتوانه‌ای به مصاف با رقبای جهانی می‌رود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها