سرمربی هلندی جدید تیم منچستر یونایتد با دراختیار گرفتن هدایت این تیم اهداف تاکتیکی خود را پیاده می​کند

فن‌‌خال و 5 چالش بزرگ

لوئیس فن‌خال از روز چهارشنبه گذشته رسما کار خودش را در منچستر یونایتد آغاز کرده است. او به بازیکنان تیم معرفی شد و اکنون آماده شروع یک فصل نفسگیر است.
کد خبر: ۶۹۸۹۱۰

سرمربی سابق تیم ملی هلند به علت اهمیت کار در یونایتد از تعطیلات خودش صرف‌نظر کرد و تنها دو روز پس از بازگشت به هلند، بدون از دست دادن زمان راهی منچستر شد تا کار خودش را آغاز کند.

منچستریونایتد در تور پیش فصل با لس‌آنجلس گلکسی، رم، اینترمیلان و رئال مادرید روبه‌رو خواهد شد که این چهار دیدار می‌تواند تاثیر زیادی در شکل‌گیری اهداف تاکتیکی فن‌خال داشته باشد. زمان یکی از مهم‌ترین عواملی است که فن‌خال باید آن را در برنامه‌های تاکتیکی خودش لحاظ کند. حریفان اصلی یونایتد در لیگ برتر همه با مربیان فصل پیش خود به کار ادامه می‌دهند و این مساله تا حدی آنها را از یونایتد در برنامه آماده‌سازی پیش انداخته، اما در حال حاضر پنج نکته اساسی پیرامون شرایط مختلف تیم وجود دارد که نابغه هلند باید خیلی سریع آنها را در تیم حل کند. با هم این پنج نکته را مرور می‌کنیم.

سازماندهی خط دفاعی

یونایتد فصل گذشته در خط دفاعی مشکلات بسیار زیادی داشت و این مشکلات با رفتن فردیناند، ویدیچ و شاید پاتریس اورا پیچیده‌تر نیز خواهد شد. مهم‌ترین مساله در حال حاضر مرکز خط دفاع است؛ جایی که اونز، اسمالینگ و جونز مهم‌ترین گزینه‌های فن‌خال هستند که به هیچ عنوان برای قهرمانی در لیگ برتر کافی به نظر نمی‌رسند. هوملس و فرمائلن مهم‌ترین گزینه‌های فن‌خال برای پیوستن به یونایتد هستند که شرایط انتقال هوملس دست‌کم بسیار دشوار به نظر می‌رسد و مسئولان یونایتد کار سختی برای راضی کردن دورتموند پیش‌رو خواهند داشت.

سمت راست خط دفاعی نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات یونایتد است. رافائل ثابت کرده ثبات لازم را برای حضور مداوم در این پست ندارد و فن‌خال باید هر چه سریع‌تر به فکر یافتن بازیکنی برای حضور در این پست باشد. شاید بد نباشد فن‌خال دست‌کم برای سمت راست خط دفاعی یونایتد نگاهی به لیست تیم ملی هلند بیندازد.

در سمت چپ نیز لوک شاو قطعا خرید فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود، اما با خروج احتمالی اورا، بازیکن دیگری برای حضور در این پست وجود ندارد. فن‌خال باید به دنبال مهره‌ای دیگر برای حضور در سمت چپ خط دفاعی نیز باشد چرا که قطعا شاو هجده ساله نمی‌تواند یک فصل کامل در این پست حضور ثابت داشته باشد. شاید بهترین تصمیم در این مورد می‌توانست حفظ اورا باشد. دفاع چپ تیم ملی فرانسه در جام جهانی تجربه کافی را دارد و شاو می‌توانست کنار او نکات بسیار زیادی یاد بگیرد، اما به نظر می‌رسد او تصمیمش را برای رفتن به یوونتوس گرفته است.

زوج وین رونی و رابین فن‌پرسی

دیوید مویس به هیچ عنوان نتوانست تعادلی بین بازی رابین فن‌پرسی و رونی به وجود بیاورد و شاید همین مساله یکی از عوامل شکست او به حساب بیاید. فن‌خال البته امتیاز‌های ویژه‌ای در این زمینه نسبت به مویس دارد. او با فن‌پرسی رابطه فوق‌العاده نزدیکی دارد که می‌تواند کمک زیادی به حل این مساله کند. در عین حال فن‌خال در تیم ملی هلند بخوبی توانست از آرین روبن پشت سر فن‌پرسی بازی بگیرد و بسیاری از کارشناسان معتقدند او باید همین فرمول را در یونایتد نیز به کار گیرد. حضور رونی پشت سر فن پرسی می‌تواند بهترین راه‌حل برای این مساله باشد. البته فن‌خال قبل از هر چیزی باید وین‌رونی را بشناسد و به درک درستی از شخصیت این بازیکن دست پیدا کند. وین‌رونی ثابت کرده که با هر مربی نمی‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند و لوئیس فن‌خال باید به این نکته توجه زیادی داشته باشد.

بازسازی خط میانی

خط میانی یونایتد یکی از مهم‌ترین مسائل فن‌خال محسوب می‌شود، جایی که به نظر می‌رسد بازیکنان مازاد زیادی در لیست تیم حضور داشته باشند. فلینی، اندرسون، شینجی کاگاوا، اشلی یانگ، نانی و کلورلی شش بازیکنی هستند که بعید است در پازل تاکتیکی فن‌خال جایی داشته باشند. آندر اره را بازیکن مستعد اتلتیک بیلبائو به یونایتد پیوسته و در کنار خوان ماتا، والنسیا، مایکل کریک، فلچر و عدنان یانوزای مهم‌ترین گزینه‌های فن خال در خط میانی محسوب می‌شود. آرتورو ویدال، کاروالیو و آنخل‌ دی‌ماریا دیگر گزینه‌های فن‌خال برای حضور در باشگاه هستند که جذب دی‌ماریا به همراه ویدال، قطعا می‌تواند همه مشکلات یونایتد را حل کند.

استفاده از بازیکنان جوان

بازیکنان جوان آکادمی باشگاه، دیگر مساله مهم فن‌خال محسوب می‌شود. باید دید آیا او همچون سر آلکس به این آکادمی اطمینان می‌کند یا خیر. البته فن‌خال نشان داده که عاشق کار با جوانان است و این مساله می‌تواند مهم‌ترین امتیاز او برای حضور در یونایتد باشد.

لینگارد، ویلسون و لاورنس مهم‌ترین استعدادهای حال حاضر آکادمی باشگاه هستند که توانایی حضور در تیم اصلی را دارند. باید منتظر ماند و دید فن‌خال پیرامون این سه بازیکن چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

سرنوشت «کلاس 92»

جایگاه رایان گیگز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستیاران فن‌خال تثبیت شده و در روز اول کاری نیز کنار فن‌خال حضور بسیار فعالی داشت. فن خال سه دستیار هلندی نیز با خود به اولدترافورد آورده، اما سرنوشت کلاس 92 در این بین هنوز نامشخص به نظر می‌رسد.

فیل نویل، پل اسکولز و نیکی بات، سه چهره‌ای هستند که اواخر فصل گذشته در کنار رایان گیگز، یونایتد را هدایت کردند و فن‌خال در رابطه با حضور آنها هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نکرده است. مویس فصل پیش تمام کادر فنی باشگاه را عوض کرد و بسیاری از کارشناسان این مساله را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل شکست او معرفی کردند. اکنون باید دید فن‌خال در این‌باره چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

بهنام جعفرزاده / جام​جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها