شلیک به الگو

برای شلیک به هدف پیش از هر اقدام ،‌ شکارچی در جستجوی دلیل کشیدن ماشه و رهاکردن نیزه است و اگر اقدام او و دلیلش برای ضربه زدن با هیچ قانون و منطقی قابل توجیه نباشد، معمولا آسوده ترین کار، پاک کردن صورت مساله و بازنویسی و نامگذاری مجدد آن به شکل دلخواه است تا در برابر آن که از بیرون می‌نگرد حق به جانب و سینه ستبر کرده بایستد و مقابل دوربین‌ها عکس یادگاری بگیرد.
کد خبر: ۶۹۸۲۴۷
شلیک به الگو

نمونه اخیر این داستان را می‌توان در شلیک و حمله به شهرداری تهران به بهانه طرح تکریم بانوان این سازمان، آشکارا ملاحظه کرد، طرحی که باید لب به تحسین آن گشود به یکباره آماج نیزه‌ها و گلوله‌های کسانی می‌شود که اصل ماهیت آن را بازنویسی کردند و تعابیری همچون «تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران» یا «برخورد ناعادلانه با بانوان» برایش به کار بردند تا بتوانند با انگیزه‌های غیرفرهنگی به یک معروف و نهی از منکر حمله کنند و در این مسیر از تمام توان رسانه‌ای بیگانه و در مواردی تریبون‌های داخلی حتی بهره بردند.

آنچه در این میان و با مهارت خاص جنجال آفرینان نادیده و مغفول ماند، اصل ماهیت طرحی بود که احیای کرامت انسانی بانوان در محیط کار را هدف قرار داده بود و ناجوانمردانه و هدفمند گروهی دندان برایش تیز کردند تا به تضعیف یک مدیریت شاخص جهادی بیانجامد.

کدام بانویی از ایجاد فضایی امن در محیط کار با ساعت کاری مناسب و تنظیم شده به گونه ای که بتواند زمان کافی در کنار خانواده، همسر و فرزندانش باشد، گلایه می کند؟ کدام بانویی از اختلاط مستمر با مردی غریبه در یک اتاق کوچک استقبال می کند؟ آیا یک جابه‌جایی ساده و متناسب سازی شغل و اتاق محل خدمت برای بانوان در یک سازمان تا این حد باید جنجال آفرین شود و نگرانی بیافریند؟

وارونه جلوه دادن هدف مدیریت شهری از این طرح در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از مردم هر روز به شکل و دلیلی با سازمان‌ها و مراکز وابسته به شهرداری تهران مواجهند و به آن رفت و آمد دارند و خود بی هیچ حائلی نقش پررنگ و تاثیرگذار بانوان را در این سازمان از نزدیک دیده و می‌بینند و اکنون با اجرای این طرح و هم افزایی این گروه از منابع انسانی، قطعا شاهد بهره بری بالاتر و ایجاد امنیت شغلی پایدارتری برای بانوان در این سازمان بزرگ خواهیم بود.

بی تردید حضور و نقش آفرینی حدود 10 هزار همکار خانم در شهرداری تهران، در جایگاه‌های مناسب و متناسب با کرامت آنها و ساماندهی درون سازمانی، اتفاقی است که می‌تواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها و نهادها باشد و شاید به همین دلیل است که گروهی به تکاپو افتاده اند و به دنبال از پای درآوردن و شکار این الگو و خاموشی آن هستند.

سینا علیمحمدی - دبیرگروه فرهنگ وهنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها