مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت 50 هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۲۶۱

نوذر منفرد در گفت‌وگو با فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ خرما در کشور است و بر اساس آمار موجود بیشترین خرمای کشور در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برداشت خارک از نخلستان‌های استان بوشهر و دشتستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا حدود 45 روز ادامه داشته باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال بیش از 50 هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت خواهد شد که رشدی 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

منفرد تصریح کرد: افزایش کیفیت محصول خارک و رطب مورد تاکید مدیریت جهاد کشاورزی استان است و امیدواریم با تلاش بیشتر کشاورزان به اهداف مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری به منظور کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار دارد و بدون تردید اجرای این شیوه‌ها گامی در پیشرفت و توسعه کشاورزی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به طور مکرر از باغ‌ها و نخلستان‌های استان بازدید می‌کنیم تا به فضل خدا بتوانیم مشکل‌ و معضل‌های موجود بر سر راه تولیدکنندگان کشاورزی را رفع کنیم.

منفرد افزود: تلاش برای بازاریابی محصولات و فروش به مناطق مختلف کشور مورد تاکید مدیریت استان است و انتظار داریم با همکاری مردم و مسئولان به اهداف خود برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها