امام جمعه دشتستان مطرح کرد:

خبرنگاران ،مجاهدان جهاد تبیین

مسئول صنف کشاورزان و خرمای دشتستان استان بوشهر گفت: اقدام دولت در خرید توافقی خرمای تولید سال گذشته نخلداران در ماه مبارک رمضان باعث شد تا بازار خرید و فروش این محصول راه بیفتد و بخش عمده خرمای مانده روی دست باغداران به فروش برسد.
کد خبر: ۶۹۵۹۲۸
بازار خرمای دشتستان از سکون درآمد

علی احمدی با بیان این‌که از دوم تیر تاکنون بیش از 200 تن خرمای فله سال گذشته نخلداران این شهرستان، به صورت توافقی خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد، افزود: این میزان خرمای فله خریداری شده از نوع درجه یک است که پس از شستشو و آماده‌سازی برای ارسال به دفتر اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران در تهران بسته‌بندی و بارگیری می‌شود.

وی یادآور شد: با این وجود هنوز بیش از 6000 تن خرمای تولید سال گذشته که 70 درصد آن بسته‌بندی شده، روی دست نخلداران دشتستان مانده و فروش نرفته است.

به گفته احمدی اکنون اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران فقط خرمای فله درجه یک را از کشاورزان خریداری می‌کند و با توجه به این که عمده خرماهای مازاد سال گذشته در دشتستان، توسط کشاورزان در کارتن‌های دو و سه کیلویی بسته‌بندی شده است، خواستار خرید خرمای بسته‌بندی از کشاورزان توسط دولت هستیم.

وی همچنین خواستار خرید خرمای درجه دو و سه از کشاورزان شهرستان دشتستان شد و گفت: این خرماها قابلیت استفاده در صنایع تبدیلی و فرآوری را دارد.

یکی از نخلداران دشتستان هم گفت: در سال گذشته با کمک فرزندان و خانواده ده تن خرما با رنج و مشقت زیاد تولید و با دقت بسته‌بندی کردیم، اما با وجود این‌که فروش این محصول تنها راه درآمد خانواده‌ام است، هنوز فروش نرفته و روی دستمان مانده و برای آن مشتری وجود ندارد.

عبدالله صداقت افزود: با توجه به این‌که فصل برداشت محصول جدید نیز بزودی آغاز می‌شود، در صورت فروش نرفتن خرمای سال گذشته، تنها راهی که برای ما می‌ماند دور ریختن این محصول، یا استفاده برای خوارک دام است.‌ (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: خرما دشتستان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها