جام جم آنلاین گزارش می‌دهد

دست های آلوده آقای دبیر کل

بیش از 160 نفر از سینماگران و هنرمندان و مدیران فرهنگی کشور با انتشار نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد انزجارشان را نسبت به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات گروه داعش در عراق اعلام کردند.
کد خبر: ۶۹۶۰۲۵
نامه 160 نفر از هنرمندان به بان کی مون

به گزارش فارس، بیش از 160 تن از سینماگران و هنرمندان و مدیران فرهنگی کشور با انتشار نامه ای خطاب به آقای بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد مراتب تنفر و انزجارشان را نسبت به حملات و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات گروه داعش در عراق اعلام کردند.

روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر عنوان کرد: تاکنون بیش از 160 سینماگر و هنرمندکشور به منظور همدردی و همصدایی با مردم مظلوم غزه و محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایات گروه های تکفیری و داعش با انتشار نامه ای اعتراض و انزجارشان را نسبت به این گونه اقدامات و افکار ضدانسانی ابراز داشتند. این در حالی است که جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با قراردادن بنر ویژه اعتراض روی سایت جشنواره به نشانی http://moqavematfilmfest.ir/ از علاقمندان به شرکت در این فراخوان عمومی اعم از سینماگران و هنرمندان سایر رشته های هنری از سراسر کشور دعوت کرد تا نسبت به ثبت نامشان از طریق این سایت اقدام نمایند. اسامی ثبت شده در سایت متعابقا در خبرهای بعدی اعلام شده و در پایان اسامی هنرمندان و سینماگران و متن نامه برای دبیرکل سازمان ملل ارائه می گردد.

بر پایه این خبر بخش هایی از این نامه و اسامی سینماگران و هنرمندانی که تاکنون در این اعتراض جمعی همراه شدند به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام

قطعا جنابعالی نیز با ما هم عقیده هستید که گذشته سازمان ملل متحد و برخی مدیریت های اعمال شده بر آن، همیشه موجب سربلندی آن نبوده است و در دوره هایی که چشم بستن بر نسل کشی ها، تجاوزات، بی عدالتی، ظلم و بی قانونی بر ملل محروم در دستور کار حاکمان سازمان قرار داشته، هتک حیثیت این نهاد را باعث گردیده و هرگاه که برای حمایت از انسان و انسانیت و دفاع از مردم مظلوم و محروم جهان وارد عمل شده، اعتبار، حیثیت و آبرو را نه تنها برای مجموعه سازمان بلکه به ویژه برای مدیران آن به ارمغان آورده است.

اکنون جنابعالی مسئول حفظ آبرو و حیثیت این نهاد بین المللی هستید. با تورقی کوتاه و مرور بر اخبار و اظهار نظرهای بین المللی به راحتی می توانید دریابید که جهان در واکنش به ستم ، خشونت، خونریزی، بی عدالتی و پلشتی بیشمار ی که بر مردم مظلوم غزه می رود چه موضعی دارد.

مردم بی دفاع عراق و غزه ناجوانمردانه قتل عام می شوند، زنان و کودکان و سالخوردگان در این سرزمین ها برای اندک آرمیدنی به دنبال مأمن حقیری می گردند و تروریسیم در دنیا و به خصوص در شرایط کنونی در منطقه خاورمیانه ، آرامش را از همه ربوده است . آن هم در دورانی که شما دبیر کل سازمان ملل متحد هستید.

ما هنرمندان و سینماگران ایران به حکم وظیفه انسانی، ملی و تاریخی خود به پیروی از اعتقادات دینی و ارزشهای الهی، از شما که انسانی مؤثر در یک نهاد بین المللی هستید انتظار داریم که نقش تاریخی و تاریخ سازتان را در این برهه از زمان ایفا نمائید و با استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های حقیقی و حقوقی خود گام مؤثری در جهت برقراری صلح و امنیت جهانی بردارید.

ما براین باوریم که هوشمندی و تدبیر جنابعالی می تواند نه تنها قلب و دیدگان کودکان، زنان و سالخوردگان بی پناه غزه و عراق را شاد گرداند، بلکه تحسین بشریت را هم نسبت به ورود شما برای پایان دادن به این مصیبت ها برانگیزد.

جناب آقای بان کی مون، قطعا دیر یا زود جنابعالی این مسئولیت را یرای استقرار در جایگاه های دیگر ترک می نمائید. امیدواریم در روز وداع وجدانی آسوده و دعای خیر بشریت بدرقه تان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها