روزهای تکراری پیش روی استقلال

انقلابی که قلعه‌نویی وعده داده بود چه شد؟

بعد از ناکامی استقلال در لیگ سیزدهم، امیر قلعه‌نویی وعده یک انقلاب بزرگ در تیمش و جوانگرایی برای فصل آینده را داده بود اما خریدهای جدید این تیم برای حضور در چهاردهمین دوره لیگ برتر نشان می‌دهد که تفاوت آنچنانی نسبت به فصل قبل در روند یارگیری آبی‌ها حاصل نشده است.
کد خبر: ۶۹۳۴۱۵
انقلابی که قلعه‌نویی وعده داده بود چه شد؟

به گزارش جام جم ورزشی، یکی از مشکلاتی که تیم فوتبال استقلال در لیگ سزدهم با آن دست و پنجه نرم می‌کرد میانگین بالای سن بازیکنان این تیم بود که شادابی را از بازی آبی‌ها گرفته بود. این موضوع از همان هفته‌های ابتدایی نمود پیدا کرده بود و به اهرمی برای فشار به قلعه‌نویی و دیگر مسئولان استقلال تبدیل شد.

اگرچه کادر فنی تیم استقلال هر بار برای مقابله با منتقدان تجربه بازیکنان خود را پیش می‌کشیدند و مدعی بودند که با تجربه بالایی که این تیم دارد در هر سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند موثر کار کند اما در عمل این اتفاق نیفتاد و آبی‌ها بعد از پایان یک فصل کابوس وار اعتراف کردند که به یک بازنگری اساسی در تیم خود احتیاج دارند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال در نخستین اظهاراتش عنوان کرده بود که اگر تیم را تنها بگذارد "بی معرفتی" است و یک انقلاب اساسی را در ترکیب تیم استقلال ایجاد خواهد کرد. وی از تشکیل یک تیم جوان مثل سال ۸۲ خبر داد و مدعی شد با یک برنامه سه ساله می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر و آسیا را برای آبی‌ها به ارمغان بیاورد.

سرمربی آبی ها که سال گذشته در چنین روزهایی به کانادا سفر کرده و از دور نظاره‌گر یارگیری تیمش بود امسال در تهران ماند تا از نزدیک بر همه چیز نظارت داشته باشد. وی حتی از نخستین روز تمرینات استقلال نیز در کنار تیم حضور یافت تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

اما موضوعی که این روزها مورد توجه قرار می‌گیرد به نوع یارگیری استقلال است که خلاف آنچه را که قلعه‌نویی وعده کرده بود را نشان می‌دهد. استقلال نه تنها بازیکنان پا به سن گذاشته خود را حفظ کرده است که لیست بازیکنان بزرگسال این تیم هم به نوعی با نفراتی پر شده که چندان هم جوان نیستند.

استقلال بعد از جدایی رحمتی توانست محسن فروزان را به خدمت بگیرد و قرار است دروازه‌بان برزیلی مورد نظر این تیم هم وارد تهران شود. در خط دفاع قرارداد عمران‌زاده تمدید شده است و به احتمال فراوان صادقی نیز در استقلال ماندنی خواهد شد. میلاد فخرالدینی تنها بازیکن نسبتا جوانی است که قرار است در جناح راست خط دفاعی به کار گرفته شود اما در جناح چپ تاکید قلعه‌نویی بر تمدید قرارداد بیک‌زاده است. استقلال توانست مگوییان، بازیکن تیم ملی ارمنستان را هم به خدمت بگیرد که وارد ۲۹ سالگی شده است و سالها قبل دوران جوانی را پشت سر گذاشت!

در خط میانی اگرچه امید ابراهیمی خرید خوبی برای این تیم به حساب می‌آید ولی قلعه‌نویی در کمال ناباوری تصمیم به حفظ پژمان نوری و احمد جمشیدیان گرفته است. مهدی کریمیان و جاسم کرار دو بازیکن با تجربه دیگری هستند که به جمع آبی‌ها اضافه شده‌اند. در این بین محمدرض خرسندنیا هم به استقلال پیوسته است اما کسی برای حضور او در ترکیب اصلی شانسی قایل است؟ در صورتی که آندو تیموریان هم در استقلال ماندنی شود میانگین سنی کمربند میانی آبی‌ها بالاتر از قبل خواهد رفت و هیچ خبری از شادابی در میانه میدان آبی‌ها نمی‌شود.

استقلال در خط حمله نظری، اولادی و کبه را از فهرست خود خارج کرد ولی قرارداد قاضی و برهانی که هر دو به سال‌های آخر فوتبال خود نزدیک شده‌اند را تمدید کرد. سجاد شهباززاده خرید جدید استقلال برای این پست است که باید دید او هم به سرنوشت امین منوچهری تبدیل خواهد شد یا اینکه خرید خوبی برای تیم قلعه‌نویی خواهد بود. به نظر می‌رسد این تیم باید برای خط حمله خود به دنبال بازیکن زیر ۲۳ سال هم باشد چرا که در صورت حفظ بازیکنان ملی‌پوش، سهمیه ۱۸ نفره این تیم برای بزرگسالان حفظ خواهد شد.

استقلال تیمی را برای لیگ چهاردهم آماده می‌کند که در ترکیب آن تحول آنچنانی را شاهد نیستیم و تنها یکی دو بازیکن به فهرست سال گذشته آبی‌ها اضافه خواهند شد. قلعه‌نویی بر خلاف وعده‌ای که داده بود پروژه جوانگرایی را در تیمش به اجرا در نیاورد و بار دیگر به بازیکنان پا به سن گذاشته دل بسته است. آیا او این بار می‌تواند با تیم با تجربه خود خواسته‌های هوادران استقلال را برآورده کند؟(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
این یك حسادت بزرگ به یارگیری استقلال است و دلیل ندارد تیم بزرگی مثل استقلال را ناگهان جوان كرد و به نتایجش هم انتقاد نمود!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها