مواد لازم: گوشت چرخ‌کرده:150 گرم، ژامبون: 100 گرم، جگر: 80 گرم، آرد: 450 گرم، اسفناج: 600 گرم، کره: 100 گرم، گوجه‌فرنگی: 4 عدد متوسط، پیاز: یک عدد، کرفس: یک ساقه، هویج: 2 عدد، خامه: 5 قاشق غذاخوری، شیر: نیم لیتر، نمک و فلفل: به میزان لازم
کد خبر: ۶۹۳۰۸۹

طرز تهیه: کره را در ظرف مناسبی حرارت دهید تا آب شود. یک لیوان آرد را با شیر و کمی نمک به آن اضافه کنید و آنقدر حرارت دهید تا غلیظ شده و سس سفید آماده شود. اسفناج را بپزید و آب آن را کامل صاف و آن را له کنید.آرد و تخم‌مرغ‌ها و کمی نمک را به آن اضافه کرده و با دست مخلوط کنید و خمیر صاف و لطیفی آماده کنید و یک ساعت به آن استراحت داده و بعد با وردنه خمیر را باز کنید و به اندازه مورد نظر لازانیا برش دهید و کنار بگذارید تا خودش را بگیرد و خشک شود.

پیاز را خرد و سرخ کرده هویج و کرفس را هم ریز خرد کنید و تفت دهید. گوشت چرخ کرده و ژامبون خردکرده را هم به آنها اضافه کرده و نمک و فلفل بزنید. گوجه‌ها را رنده کنید و روی مواد بریزید و بگذارید با حرارت کم پخته شوند. جگر را هم ریز خرد و با شیر و خامه به مواد اضافه کنید و بجوشانید تا آب آن تبخیر شود.

در ظرفی آب جوش تهیه کنید و لازانیا را بجوشانید و صاف کنید در این مرحله، ظرف نشکنی را آماده و آن را چرب کنید و یک لایه لازانیا، کف ظرف چرب شده گذاشته و از مواد پخته شده روی آن ریخته و سس سفید را روی مواد بریزید و به همین ترتیب همه مواد را لایه به لایه روی هم اضافه کنید تا ردیف آخر، که سس سفید را بریزید و کمی کره روی آن گذاشته و 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده، با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا روی آن طلایی شود. حالا لازانیای شما آماده خوردن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها