دیابتی ها مراقب باشند

تأثیر معکوس تزریق انسولین

دیابت، یکی از بیماری های عصر مدرنیته نام گرفته است. اکنون محققان معتقدند داروهای دیابت گاهی اوقات می توانند آسیب بیشتری را به شخص وارد کنند.
کد خبر: ۶۹۲۵۹۹
تأثیر معکوس تزریق انسولین

«دیابت نوع دو» در نتیجه عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی یا ناتوانی از استفاده بهینه از انسولین بروز می کند که به اصطلاح «مقاومت به انسولین» در بیماران دیابتی رخ داده است.

عوارض جانبی داروهای دیابت و تزریق مداوم انسولین در بیماران دیابتی می تواند تاثیرات معکوسی مانند افزایش وزن را در برداشته باشد.

محققان دانشگاه انگلستان معتقدند:پزشکان بایستی مصرف دارو را در دو سوم بیماران دیابتی که قند خونشان کمی بالاتر از حد معمول است را متوقف نمایند و رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی را جایگزین دارو کنند.

آنها افزودند: بسیاری از بیماران دیابتی به دلیل ترس از حادتر شدن شرایط بیماری ترجیح می دهند که تا سال ها و گاهی اوقات تا پایان عمرشان به تزریق انسولین بپردازند در صورتی که اگر از عوارض این تزریق ها آگاهی داشته باشند دیگر تمایلی به این امر ندارند. فاکتورهای مختلفی در ابتلا به دیابت نوع 2 نقش دارند: اضافه وزن، بی تحرکی، اختلالات بدن در جذب یا استفاده از گلوگز و ...

دیابت نوع دو با افزایش سن ارتباط مستقیمی داشته و به همین دلیل افراد مسن بایستی به توصیه های پزشک خود عمل کنند.

ریچارد لیمن در این رابطه می گوید:رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن، کنترل میزان قند خون می تواند ابتلا به حملات قلبی، کلیوی یا آسیب به عصب های بینایی در بیماران دیابتی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

گزارش ها نشان می دهد که در سال 1991، آمار ابتلا به دیابت نوع 2 از 37.000 مبتلا به 277.400 در سال 2010 میلادی رشد صعودی داشته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها