خبر خوش برای دیابتی ها

دیابت قابل درمان شد

متخصصان کانادایی در بررسی اخیر خود از قابلیت «رتینوئیک اسید» که مشتق ویتامین «A‌» است در درمان دیابت نوع 2 و پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۶۲۲۵
دیابت قابل درمان شد

با شیوع فزاینده بیماری‌های دیابت نوع 1 و 2 در سراسر جهان طی دهه گذشته، مسئولان حوزه سلامت نسبت به پیامدهای آن نگران هستند.

در این بررسی متخصصان دانشگاه مونترال و مرکز تحقیقاتی «CHUM» دریافتند: در موش‌های چاق و مقاوم به انسولین، رتینوئیک اسید که مشتق ویتامین «A‌» است خطر خزان‌ یا مرگ برنامه‌ریزی شده یاخته‌ای قلبی را کاهش می‌دهد و از انباشت کلاژن در ماهیچه قلب جلوگیری کرده و بنابراین از بروز فیبروز و مشکلات متعاقب آن پیشگیری می‌کند.

«دانیل کنستانتین مانولسکو»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: طی فرآیند درمان در موش‌های آزمایشگاهی گلوکز خون، مقاومت به انسولین و وزن بدن آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

همچنین یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت: تأثیر متابولیکی رتینوئیک اسید در این بررسی شناسایی شد که ممکن است به تولید داروهای ضد چاقی و ضد دیابت کمک کند.

در مبتلایان به دیابت نوع 2، بدن، انسولین مورد نیاز خود را ترشح می‌کند اما قادر نیست آن را به درستی استفاده کند و شایع‌ترین نوع دیابت محسوب می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها